ישראל כבר 300 ימים במלחמה לצד המתיחות הגוברת בשל החיסולים: המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הורה לאיראן לפגוע ישירות במדינת ישראל כנקמה על חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס הנייה בטהרן. לפי דיווח בניו יורק טיימס, חמינאי נתן את ההוראה בישיבת מיוחדת, שהתקיימה אמש (ד'), של המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן. במקביל להוראה על תקיפה, הורה חמינאי להיערך לאפשרות של מלחמה רחבה, ולתרחיש בו ישראל או ארצות יתקפו בשטח איראן.

עלי חמינאי, אילוסטרציה | צילום: Mohasseyn,Shutterstock

היום ה-300 למלחמה ישנה עדיין נעדרת

לצד הישגים רבים למדינת ישראל אל מול האויב בכל החזיתות ובמיוחד בדרום אל מול חמאס, ספגה המדינה והחברה בישראל מספר רב של אבידות כשכמובן חטופים רבים עדיין מוחזקים בשבי.

המלחמה נפתחה באירועי טבח השבעה באוקטובר בהם שרר בלבול רב במדינה. מאות נעדרים נעלמו, וטרם היה ברור מי נחטף ומי מת. גם היום, טרם ידוע מה עלה בגורלה של נעדרת אחת: בלהה ינון מנתיב העשרה.

115 חטופים עדיין בשבי חמאס ברצועה

עם הזמן שחלף התבררה התמונה ונמצא כי 251 בני אדם נחטפו לרצועה ב-7 באוקטובר. 115 חטופים עדיין מוחזקים בעזה, מתוכם 41 חטופים אינם בין החיים. במספר זה נספרים גם הדר גולדין ואורון שאול שגופותיהם נחטפו במהלך מבצע צוק איתן. שני חטופים נוספים, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, נחטפו גם הם לפני ה-7 באוקטובר ובישראל מעריכים כי הם עוד בין החיים.

הפגנה בעד שחרור החטופים | צילום: Miriam Alster,Flash90

מתוך 111 בני האדם אשר נחטפו ב-7 באוקטובר ועדיין נמצאים בשבי, מלבד הארבעה שנחטפו לפני כן, ניתן לספור 94 גברים, 15 נשים ושני ילדים מתחת לגיל 5. 10 מהגברים הינם עובדים זרים מתאילנד, נפאל וטנזניה, ושלושה מהם אינם בין החיים.

140 חטופים הוחזרו או חולצו

מספר החטופים שחולצו והוחזרו עומד על 140 בני אדם. טרם העסקה הראשונה חמאס שחרר 4 חטופות, וצה"ל חילץ את החיילת אורי מגידיש. במהלך העסקה שוחררו 81 ישראלים ו-24 עובדים זרים שנחטפו. 21 חטופים שנרצחו על ידי חמאס חולצו על ידי צה"ל במהלך החודשים האחרונים.

" type="video/youtube" />

בתוך 140 החטופים שהושבו לישראל, נספרים גם שלושת החטופים שהצליחו להימלט מהשבי, ונורו בשוגג על ידי כוחותינו. בנוסף, במהלך שני מבצעים הירואים, חולצו בשלום שישה חטופים שהוחזקו ברפיח ובנוסרייאת: לואיס הר, פרננדו מרמן, אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר, שלומי זיו ונועה ארגמני.

יותר מ-1600 נרצחים

על פי הנתונים שפורסמו, מתחילת המלחמה נהרגו 861 אזרחים במהלך מתקפות הטרור על ישראל, כאשר 53 מתוכם ילדים עד גיל 18. ארבעה מהילדים שנרצחו היו בגילאי 0-3, ארבעה נוספים היו בגילאי 4-6, ושמונה עשרה היו בגילאי 7-13. מתוך אותם ילדים, 12 נרצחו ברקטה שפגעה ישירות במג'דל שמס.

לוחמי צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

מתוך אותם נרצחים ניתן למנות 689 חללי צה"ל שנפלו בקרבות, יותר מ-60 שוטרים ושוטרות ממשטרת ישראל וסה"כ יותר מ-700 נופלים מכוחות הביטחון.