המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הורה לאיראן לפגוע ישירות במדינת ישראל כנקמה על חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס הנייה בטהרן. לפי דיווח בניו יורק טיימס, חמינאי נתן את ההוראה בישיבת מיוחדת שהתקיימה הבוקר (ד') של המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן. במקביל להוראה על תקיפה, הורה חמינאי להיערך לאפשרות של מלחמה רחבה, ולתרחיש בו ישראל או ארצות יתקפו בשטח איראן.

באיראן נשקלת האפשרות לבצע מתקפה דומה למתקפה שבוצעה באפריל וכללה ירי טילים ושיגור כטב"מים במקביל משטחם ומשטח מדינות נוספות לעבר ישראל, כולל האפשרות לצרף למתקפה את מדינות האיזור העוינות ואת שלוחותיה. לפי הדיווח, אתרים צבאיים באיזור תל אביב וחיפה על הכווונת של האיראנים.

צילום: Mohasseyn,Shutterstock

נתניהו: ימים מאתגרים לפנינו

בהצהרה מיוחדת שנשא ראש הממשלה נתניהו לציבור הוא אמר הערב (ד') כי "ימים מאתגרים לפנינו". ראש הממשלה הוסיף כי "מאז התקיפה בבירות נשמעים איומים מכל עבר. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ונעמוד מלוכדים ונחושים מול כל איום. ישראל תגבה מחיר כבד מאוד על התוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא. אזרחי ישראל, כבר בימים הראשונים של המלחמה אמרתי שהמלחמה תארך זמן ושהיא תדרוש מכולנו אורך רוח. אני חוזר על כך גם היום".

" type="video/youtube" />