אחר שני החיסולים המוצלחים של בכירי חיזבאללה וחמאס, ראש הממשלה נתניהו מתייצב הערב (ד') בפני המצלמות. בהצהרה אמר נתניהו כי "ימים מאתגרים לפנינו". לדבריו, "מאז התקיפה בביירות נשמעים איומים מכל עבר. ישראל תגבה מחיר כבד על כל תוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא".

צפו בהצהרה:

" type="video/youtube" />

שני חיסולים מוצלחים

נזכיר כי אמש בשעות הערב נשמע פיצוץ עז בביירות, פיצוץ שנשמע בעקבות ניסיון חיסול ישראלי את פואד שוכר בכיר חיזבאללה. אחרי שעות של חוסר וודאות בנוגע להצלחת החיסול, בסופו של דבר התברר כי החיסול הצליח וכי גופתו של שוכר אותרה מתחת להריסות.

חיסול נוסף הוא של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס ואחד מבכירי הארגון. הנייה חוסל בסביבות השעה 02:00 בלילה שעון טהרן, בפיצוץ עז בבית בו שכן באיראן וכתוצאה מהפיצוץ נהרגו מנהיג חמאס ושומר ראשו האיראני.

ההצהרה המלאה של נתניהו:

אזרחי ישראל היקרים, ערב טוב. מאז תחילת המלחמה הבהרתי שאנחנו במאבק מול ציר הרשע של איראן. זאת מלחמת קיום מול טבעת חנק של צבאות טרור וטילים שאיראן מבקשת להדק סביב צווארנו. בנאומי בקונגרס לפני ימים אחדים, ציינתי שלוש זרועות עיקריות של ציר רשע זה: חמאס, חות׳ים וחיזבאללה. שלושת הח׳תים. בימים האחרונים הנחתנו מכות מחץ על כל אחת מהן. לפני שלושה שבועות תקפנו את רמטכ"ל חמאס, מוחמד דף. לפני שבועיים תקפנו את החות׳ים באחת ההתקפות הרחוקות ביותר של חיל האוויר, ואתמול תקפנו את רמטכ"ל חיזבאללה, פואד שוכר, המכונה מוחסן.

בשם אזרחי ישראל, אני מבקש להביע הערכה עמוקה לצה"ל ולשב"כ, לאמ"ן ולחיל האוויר, ולכל זרועות הביטחון על ביצוע מדויק בשלוש חזיתות שונות. בתקיפה אתמול חיסלנו את סגנו של נסראללה. מוחסן היה האחראי הישיר לטבח הילדים והילדות היקרים שלנו במג׳דל שמס, הוא היה אחראי לרצח אזרחים ישראלים רבים אחרים, הוא היה אחראי למתקפה הבלתי פוסקת על אזרחינו ביישובי הצפון בתשעת חודשי המלחמה.

הוא היה אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר בעולם. ארה"ב שמה פרס של 5 מיליון דולר על ראשו, ולא בכדי. הוא היה מעורב ברצח 241 חיילים אמריקנים ו-58 חיילים צרפתים בביירות בשנת 1983. הוא היה גורם מרכזי בקשר בין איראן לחיזבאללה והיה אחראי על מערך הטילים של הארגון.

לפני ימים אחדים, בביקורי במקום הטבח הנורא במג׳דל שמס, ראיתי את עומק היגון של המשפחות שעולמן חרב עליהן. אמרתי לאחינו ואחיותינו הדרוזים: אחים אנחנו. יש בינינו ברית חיים, והברית הזאת מתהדקת עוד יותר בימי יגון ואבל. רצח הילדים החפים מפשע התווסף לסבל הבלתי פוסק של תושבי הצפון, יקירנו שהוגלו מבתיהם, ושספגו פגיעות קשות ביישוביהם - ועל כך לא נשתוק. סגרנו חשבון עם מוחסן, ונסגור חשבון עם כל מי שפוגע בנו. כל מי שטובח בילדינו, כל מי שרוצח את אזרחינו, כל מי שפוגע במדינתנו - דמו בראשו.

אזרחי ישראל, ימים מאתגרים לפנינו. מאז התקיפה בבירות נשמעים איומים מכל עבר. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ונעמוד מלוכדים ונחושים מול כל איום. ישראל תגבה מחיר כבד מאוד על התוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא. אזרחי ישראל, כבר בימים הראשונים של המלחמה אמרתי שהמלחמה תארך זמן ושהיא תדרוש מכולנו אורך רוח. אני חוזר על כך גם היום.

מזה חודשים, אין שבוע שלא אומרים לנו מבית ומן החוץ לסיים את המלחמה. "לסיים את המלחמה" כי מיצינו מה שאפשר להשיג ובכלל - ‘אי אפשר לנצח׳. לא נכנעתי לקולות האלה אז - ואני לא נכנע להם גם היום. לו היינו נכנעים ללחצים הללו - לא היינו מחסלים את בכירי החמאס ואלפי מחבלים. לא היינו משמידים תשתיות טרור ותשתיות תת-קרקע נרחבות של החמאס - זה פשוט היה נשאר אצלם. לא היינו משתלטים על ציר פילדלפי ומעבר רפיח - צינור החמצן של החמאס שנותן להם להתחמש ולהשתקם, ולא היינו יוצרים את התנאים שמקרבים אותנו למתווה שגם יחזיר את חטופינו, וגם יאפשר לנו להשיג את כל מטרות המלחמה: להשיב את כל חטופינו, לחסל את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל ולהחזיר את תושבינו בדרום ובצפון בביטחה לבתיהם.

את כל ההישגים שהשגנו בחודשים האחרונים, השגנו כי לא נכנענו, כי קיבלנו החלטות אמיצות על אף לחצים רבים מבית ומן החוץ. ואני אומר לכם - זה לא היה פשוט, הייתי צריך להדוף הרבה מאוד לחצים. אבל מעל הכל השגנו זאת כי הלוחמים שלנו, הן בסדיר והן במילואים, בצה"ל, במשטרה, בשב"כ ובמוסד - הם לא נכנעים. הם נלחמים כמו אריות, הם נחושים לנצח, ואני, יחד עם עם ישראל, מגבה אותם באהבה גדולה ובאמונה גדולה בצדקת דרכנו. אנחנו לא שוכחים לרגע את המשפחות השכולות שאיבדו את היקר להן מכל, את משפחות החטופים שמייחלות לשובם של יקיריהן, ואת פצועינו שנאבקים בגבורה על שיקום חייהם.

בזכותם, ובזכותכם אזרחי ישראל, יחד נילחם, ובעזרת ה׳ - יחד ננצח.