משרד הפנים ואיגוד ערים כנרת החלו בהכנות להסדרת חוף נפרד במקטע 13 בחוף גולן לתקופת "בין הזמנים" בה הציבור החרדי הדתי יוצא לחופשת תלמידי הישיבות בין התאריכים י' באב ועד ל' באב, 14.8.24 ועד 3.9.24.

מועצת איגוד ערים כנרת אישרה גם השנה את הסדרתו והפעלתו של חוף נוסף זמני, לציבור החרדי והדתי. במקטע 13 של חוף גולן של איגוד ערים כנרת, בו יוסדרו תשתיות זמניות על מנת לאפשר רחצה בהפרדה בנוסף לחופים הנפרדים הפועלים כל השנה, חוף כינר באחריות האיגוד והחוף הנפרד שבאחריות עיריית טבריה. החוף הנפרד הנוסף, יוקצה לציבור החרדי בפרט ולכל אזרח בכלל, שירצה לרחוץ בחוף מופרד בהתאם להנחיות ההפרדה.

הכנרת, 2024, צילום: תמי נחמיה, איגוד ערים כנרת

ההפרדה תתקיים לתקופה מוגבלת

הסדרת החוף אושרה על מנת לתת מענה לרחצה בהפרדה זמינה לציבור הדתי-חרדי בסובב כנרת בתקופה זו של השנה. כאמור, ההפרדה בחוף תתקיים לתקופה מוגבלת של "בין-הזמנים", בין התאריכים 14.8.24 ועד 3.9.24. רחצה שלא בהפרדה תתאפשר כל העת בחוף דוגית הסמוך, החולק עם חוף גולן את אותו החניון. הנופשים מתבקשים לשים לב לשילוט הכוונה בשטח. עקב ביצוע העבודות נסגר חוף גולן מקטע 13 לכניסת ורחצת נופשים עד יום ד' ה-14.8.24 בשעה 09:00 בבוקר.

באיגוד ערים כנרת מזכירים לציבור המגיע לנפוש בחופי הכנרת, כי כל חופי איגוד ערים כנרת הינם חופים שקטים, בהם אסורה השמעת מוסיקה ושימוש במגברים. האיגוד קורא לנופשים בחופים להישמע להוראות המצילים וצוות החופים, להיות סבלניים ואדיבים ולהתחשב בכלל הציבור המעוניין לנפוש בחופים בימים אלו, לרחוץ רק בחופים מוכרזים בהם קיימים שירותי הצלה, לא להיכנס למים עם אביזרי ציפה (מזרונים, אבובים וכד') עקב סכנת היסחפות, לשתות הרבה מים, לחבוש כובעים ולהקפיד על שמירה אקטיבית על הילדים בחוף ובמים.

הכנרת, עוד עליה, צילום: Moshe Shai,FLASH 90

הכניסה לחוף הנפרד בגולן הינה דרך חניון חוף דוגית, החולק עם חוף גולן חניון משותף. ב: waze-'חוף דוגית' להגעה לחניון דוגית. יש לציין כי בימי שבת בשעות הרחצה תתאפשר רחצה מעורבת לגברים ולנשים גם בחוף גולן.

מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ: "חשוב לאפשר לכל המגזרים ליהנות ממשאבי הטבע של ארץ ישראל, כאשר תקופה זו מאופיינת בחופשת תלמידי הישיבות, משפחות וצעירים רבים מהמגזר הדתי, מסורתי וחרדי והחופים הנפרדים נותנים מענה הולם לחופשתם מבלי לפגוע באורחות חייהם. אני מבקש מציבור הנופשים בחופי הרחצה, שמרו על חייכם וחיי קרוביכם, התנהלו באחריות והכנסו למים רק בחופים ובשעות בהם קיים מציל".

" type="video/youtube" />

" type="video/youtube" />