בית הדין הצבאי קיבל הלילה (ד') את בקשת התביעה הצבאית והאריך את מעצרם של שמונה מהחיילים החשודים בהתעללות מחבל נוח'בה עד ליום ראשון הקרוב. בהחלטתו קבע בית הדין, כי הוצגו בפניות ראיות אשר מבססות חשד סביר כי הפגיעה במחבל הנוח'בה התרחשה מידי העצורים. כמו כן, החשוד האחרון שוחרר ממעצר בהחלטת התביעה הצבאית. זאת לאחר שבמהלך חקירתו היום התברר שלא היה חלק מהאירוע והחשדות נגדו הוסרו.

אבטחה סביב בסיס מצ"ח | צילום: Chaim Goldberg,Flash90

הדיון נערך בדלתיים סגורות ומשפחות הלוחמים לא הורשו להיכנס לדיון

כזכור, אתמול נערך דיון בעניינם של תשעת לוחמי מילואים שנעצרו בבסיס שדה תימן בחשד להתעללות חמורה במחבל נוח'בה. במהלך הדיון, המשטרה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של חיילי המילואים החשודים בשישה ימים, עד ליום ראשון. הדיון נערך בדלתיים סגורות ומשפחות הלוחמים לא הורשו להיכנס לדיון, כך לפי ארגון חוננו.

בתי הדין הצבאיים | צילום: Chaim Goldberg,Flash90

בית הדין הצבאי הוציא צו איסור פרסום על שמות החיילים החשודים

כמו כן, החיילים נחקרים בחשד "למעשה סדום בנסיבות אינוס, חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, התעללות בנסיבות מחמירות בצוותא והתנהגות שאינה הולמת". בנוסף, בית הדין הצבאי הוציא צו איסור פרסום על שמות החיילים החשודים לשבועיים הקרובים, לאור בקשת הסניגוריה הצבאית. הסנגוריה ביקשה את הצו מחשש: "לניסיונות פגיעה בהם". כמו כן, מצ"ח מבקשת מבית הדין לאסור את פרסום שמות החוקרים בפרשה.

" type="video/youtube" />