בבית הדין הצבאי בבית ליד נערך היום (ג') דיון בעניינם של תשעת לוחמי מילואים שנעצרו אתמול בבסיס שדה תימן בחשד להתעללות חמורה במחבל נוח'בה. במהלך הדיון, המשטרה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של חיילי המילואים החשודים בשישה ימים, עד ליום ראשון. הדיון נערך בדלתיים סגורות ומשפחות הלוחמים לא הורשו להיכנס לדיון, כך לפי ארגון חוננו. לפי דיווחים, החשוד המרכזי בפרשה שוחרר ממעצר.

פריצה לבסיס בית ליד, אמש | , צילום: Flash90,Flash90

בית הדין הצבאי הוציא צו איסור פרסום על שמות החיילים החשודים

כמו כן, החיילים נחקרים בחשד "למעשה סדום בנסיבות אינוס, חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, התעללות בנסיבות מחמירות בצוותא והתנהגות שאינה הולמת". בנוסף, בית הדין הצבאי הוציא צו איסור פרסום על שמות החיילים החשודים לשבועיים הקרובים, לאור בקשת הסניגוריה הצבאית. הסנגוריה ביקשה את הצו מחשש: "לניסיונות פגיעה בהם". כמו כן, מצ"ח מבקשת מבית הדין לאסור את פרסום שמות החוקרים בפרשה.

אזרחים מתפרעים בכניסה לבסיס בבית ליד | , צילום: Flash90,Flash90

המפגינים: "עם הנצח לא מפחד מפצ"רית ארורה"

במהלך הדיון, נערכה הפגנה מחוץ לבית הדין בקריאה לשחרור הלוחמים החשודים. בהפגנה נקראו קריאות נגד הפצ"רית ובעד חיילי צה"ל: "עם הנצח לא מפחד מפצ"רית ארורה", "ישוחררו חיילנו הגיבורים". המשטרה נערכה מבעוד מועד להפגנה לאור המחאות הקשות מאתמול ונערכה עם כוחות רבים שמתמחים בפיזור הפגנות.

כזכור, התובע הראשי בפרקליטות הצבאית הודה הבוקר בדיון בוועדת חוץ וביטחון כי אכן בפרקליטות הצבאית יזמו שיחות למחבלים בעזה ששוחררו ממעצר כדי לברר עימם תלונות על התעללות במעצר. אמירתו של התובע מאששת את טענתו של סמוטריץ' מאתמול כי חוקרים במצ"ח ביקשו ממחבלים בעזה עדויות על חיילים.