אחרי הפרק המטלטל של "זמן אמת" שבו נחשפו ההקלטות המחרידות ממיגונית הזוועות שתועדו בטלפון של איילת ארנין ז"ל, מגיש התוכנית, העיתונאי אסף ליברמן, הודיע היום (ג') על פרישה מהגשת התוכנית. בציוץ ברשת "X" סיכם ליברמן. "שידור ההקלטות מהמיגונית היה מסע מטלטל. מהרגע שהתיעוד הבלתי נתפס הזה הגיע אליי, דרך השיחות עם משפחת ארנין המהממת ומשם עם שאר המשפחות והניצולים, דרך העריכה ועד שחרור ההקלטות לציבור והגלים שבאו בעקבותיו".

"בדרך כלל כעיתונאי אני מצליח לשמור מרחק - כאן זה היה בלתי אפשרי"

"בדרך כלל כעיתונאי אני מצליח לשמור מרחק מהחומרים החדשותיים, כהגנה על הנפש, אבל כאן זה היה בלתי אפשרי" כתב המגיש בהתרגשות. "אני יודע שגם חבריי הטובים למסע הזה - במיוחד ארנון גל, קרן גזית ונדב בן צור - מרגישים אותו דבר. ההקלטות נצרבו בתודעה ולא נתנו מנוח. כל פעם שנופלת ההבנה שעבודה עיתונאית מתגבשת לכדי פרק ב'זמן אמת' יש איזה רגע של לקיחת אוויר ואחריה המחשבה: יאללה יוצאים לדרך וכאן זו הייתה נשימה כבדה במיוחד".

"אפשר לקרוא לזה תחושת מיצוי או תחושת סיפוק"

לאחר ששיתף על חווית התחקיר המטלטלת הודיע ליברמן: "נראה לי שעכשיו, אחרי שהיו לא מעט יציאות כאלה להכנת סרטים בשבע העונות של "זמן אמת", זה זמן טוב לסיים. אני מרגיש שזה הרגע הנכון להפסיק להגיש את התכנית. אפשר לקרוא לזה תחושת מיצוי או תחושת סיפוק. אהיה לעוד כמה פרקים בספטמבר. תודה למערכת המופלאה, לחברים בסלוצקי ולהנהלת התאגיד. נמשיך להיפגש כרגיל בקלמן ליברמן, בפודקאסט 1+1, ברשתות ובריצות בפארק".