יממה לאחר ההתפרעויות בבסיסים צבאיים עקב מעצר לוחמי המילואים המשרתים בשדה תימן, הרב סתיו מגיב בתקיפות וקורא להפסיק מיד את גילויי האלימות, אנרכיה וחיכוכים עם גורמי ביטחון. בהודעה שיצאה מטעמו נכתב: "שורפי האסמים של תקופת בית שני היו בטוחים שהם פועלים אך ורק לטובת עמם וארצם. הם היו משוכנעים לחלוטין שזה הצעד הכי נכון והכי צודק ושאין כבר שום ברירה אחרת. ממש כמו שורפי האסמים שלנו".

פריצה לבסיס בית ליד, אמש | צילום: Flash90,Flash90

מה חמור יותר? פריצה לתחנת משטרה או לשדה תימן?

לדבריו, "שאלות כמו מי שרף ראשון, ומי שרף אסם גדול יותר, מעסיקות היום רק היסטוריונים. איזה מקרה יותר חמור? האם הפריצה לתחנת המשטרה בגלילות לפני שנה או זו שהייתה אתמול בשדה תימן? ומי עבר באופן בוטה יותר על הכללים? מי שצרו על בית ליד או מי שהבעירו מדורה על איילון? אנחנו יכולים להמשיך ולהתווכח על שאלות כאלו ודומותיהן כל הדרך לחורבן, חלילה".

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון "צהר", צילום: Photo by Flash 90

הרב סתיו ציטט פסוק מספר משלי והמשיך: "הפסוק אומר מכסה פשע מבקש אהבה. אם חפצי אהבה אנחנו, ולא רק אהבה - אם חפצי חיים אנחנו, אין לנו ברירה מלבד לכסות את הפשעים. במקום להאשים כל צד את שכנגדו שהוא התחיל והוא עשה יותר, חייבים לעצור. חייבים להפסיק מיד את כל גילויי האלימות והאנרכיה, את כל החיכוכים עם החוק ועם כוחות הביטחון. בטרם יהיה מאוחר".

" type="video/youtube" />