לאחר הפריצה האלימה אתמול (ב') לבסיס שדה תימן ומחנה בית ליד בו מוחזקים הלוחמים החשודים בהתעללות במחבלים, שר הביטחון פנה במכתב רשמי לראש הממשלה ודרש להורות על בדיקה נגד השר לביטחון לאומי: "האם מנע או עיכב את פעולת המשטרה בתגובה לאירועים האלימים שחברי מפלגתו היו שותפים להם?".

"פגיעה קשה בבטחון המדינה ובסמכות הממשלה"

במכתבו לראש הממשלה כתב גלנט: "אירועי אמש הינם בבחינת פגיעה קשה בבטחון המדינה ובסמכות הממשלה המתקיימת באמצעות צה"ל. מתן גיבוי והשתתפות פעילה של נבחרי ציבור בהתפרעויות בבסיסי צה"יל, תוך התבטאוית קשות נגד קצינים בכירים בצה"ל, הינה תופעה חמורה ומסוכנת ביותר הפוגעת בביטחון, בלכידות החברתית ובתדמית ישראל בעיני העולם. יש לטפל בתופעה המסוכנת הזו באופן נחרץ ומיידי".

עוד כתב: "האירועים בהם השתתפו שרים וחברי כנסת משרתים את התעמולה העוינת כנגדנו הפועלת להסטת הקשב ותשומת הלב ממעשי הצוועות, אותס ביצע האויב כנגד אזרחי ישראל. חוסר נוכחות המשטרה במשך שעות ארוכות חייב את הפניית כוחות צה"ל לגזרה על חשבון משימות מבצעיות, ואת הרמטכ"ל עצמו להפסיק את כל עיסוקיו החשובים כדי לטפל אשית בפריצה של המון מוסת אל בסיסי צה"ל.

"לפעול ביד קשה נגד חברי הקואליציה שהשתתפו במהומות"

לסיום קרא גלנט "לפעול ביד קשה נגד חברי הקואליציה שהשתתפו במהומות ולהורות על בדיקה מיידית כדי לבחון האם השר לבט"פ מנע או עיכב את פעולת המשטרה בתגובה לאירועים האלימים שחברי מפלגתו היו שותפים להם".

בסיס בית ליד נפרץ לאחר מעצר 9 לוחמים בחשד להתעללות במחבל

כזכור, עימותים פרצו אתמול בשדה תימן לאחר מעצר תשעה לוחמי מילואים על ידי שוטרי מצ"ח בחשד להתעללות חמורה במחבל. כמו כן, אזרחים ופוליטיקאים רבים הגיעו למחות ליד הבסיס. המפגינים בבית ליד הצליחו לאחר מספר שעות לפרוץ את גדר הבסיס ולהיכנס למבני בתי הדין במתחם בוניהם גם חבר הכנסת צבי סוכות ואחרים.

" type="video/youtube" />