התובע הראשי בפרקליטות הצבאית הודה היום (ג') בדיון בוועדת חוץ וביטחון כי אכן בפרקליטות הצבאית יזמו שיחות למחבלים בעזה ששוחררו ממעצר כדי לברר עימם תלונות על התעללות במעצר, כך לפי ידווח של עמית סגל. בהמשך היום, התביעה הצבאית צפויה לבקש להאריך את מעצרם של החשודים בהתעללות במחבל בשדה תימן כשהלילה הוחזקו במתקן המעצר של המשטרה הצבאית בבית ליד. הדיונים להארכת מעצרם של הלוחמים צפויים להיערך בשעות הצהריים ובצה"ל הקפיצו 3 גדודים כדי לתגבר את אבטחת הבסיס למקרה של התפרעיות נוספות בדיון הארכת המעצר.

בסיס בית ליד נפרץ לאחר מעצר 9 לוחמים בחשד להתעללות במחבל

כזכור, עימותים פרצו אתמול בשדה תימן לאחר מעצר תשעה לוחמי מילואים על ידי שוטרי מצ"ח בחשד להתעללות חמורה במחבל. כמו כן, אזרחים ופוליטיקאים רבים הגיעו למחות ליד הבסיס. המפגינים בבית ליד הצליחו לאחר מספר שעות לפרוץ את גדר הבסיס ולהיכנס למבני בתי הדין במתחם בוניהם גם חבר הכנסת צבי סוכות ואחרים.

נתניהו: "מגנה בתוקף את הפריצה לתוך בסיס של צה"ל"

ראש הממשלה הגיב למחאה: "קורא להרגעה מיידית של הרוחות בשדה תימן, ומגנה בתוקף את הפריצה לתוך בסיס של צה"ל". לאחר סיום המחאה בשדה תימן, מוחים רבים חסמו את בסיס המשטרה הצבאית בבית ליד, שם נחקרים חיילי המילואים שנעצרו. חברת הכנסת קטי שטרית הגיעה למשרדי מצ"ח ושם אמרה: "שחררו את הרוצח המתועב מנהל בית החולים שיפא, אז מביאים לחקירה חיילי מילואים?"

הרמטכ"ל: "התנהגות חמורה בניגוד לחוק, על גבול האנרכיה"

במהלך הלילה, הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי בבית ליד: "צה"ל מגבה את הלוחמים שלו בסדיר ובמילואים. הגענו לבית ליד כי כאן נמצאים החיילים שלנו, ובכדי לוודא שלא יקרה דבר חמור עוד יותר. הגעה של מתפרעים וניסיונות פריצה לבסיסים הם התנהגות חמורה בניגוד לחוק, על גבול האנרכיה, פוגעים בצה"ל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי".

" type="video/youtube" />