ראש הממשלה נתניהו מסרב לשחרר במסגרת עסקת חטופים 100 מחבלים רוצחים המרצים מאסרי עולם ובנוסף אסירים שנידונו לעונשים של שנים רבות. כמו כן, מדינת ישראל מתעקשת על גירוש מחבלים מסוימים שישתחררו במסגרת העסקה לחו"ל. כך דווח לראשונה היום (ב') בערוץ הסעודי "א-שרק אל אווסט".

חמאס: "נתניהו שוב נוקט באסטרטגיה של סחבת והתחמקות"

מוקדם יותר היום, ארגון הטרור חמאס פרסם הודעה רשמית שנגעה בשיחות המו"מ: "עודכנו מהמתווכות על מה שאירע בפגישה ברומא לגבי המשא ומתן להפסקת אש ומדבריהן עולה בבירור שנתניהו שוב נוקט באסטרטגיה של סחבת והתחמקות מהגעה להסכם - באמצעות הצבת תנאים ודרישות חדשות, שבהן נסוג ממה שהעבירו המתווכות כהצעה ישראלית".

לשכת ראש הממשלה: "חמאס הוא זה שדרש 29 שינויים"

לאחר הודעת חמאס, לשכת ראש הממשלה הגיבה: "הנהגת חמאס מונעת הסכם. ישראל לא שינתה ולא הוסיפה שום תנאי במתווה. להיפך, עד לרגע זה חמאס הוא זה שדרש 29 שינויים ולא נענה למתווה המקורי. ישראל עומדת על עקרונותיה לפי המתווה המקורי - מקסום מספר החטופים החיים, שליטה ישראלית בציר פילדלפי, ומניעת מעבר מחבלים ואמל"ח לצפון הרצועה".

כזכור, אתמול ראש המוסד חזר משיחות המו"מ ברומא. לשכת ראש הממשלה הודיעה: "במפגש דנו הצדדים במסמך ההבהרות שהועבר מישראל בנוגע להצעת ההסכם. בימים הקרובים יימשך המשא ומתן אודות הסוגיות המרכזיות".

" type="video/youtube" />