עימותים פרצו בשדה תימן בשעות הצהריים (ב') לאחר מעצר תשעה לוחמי מילואים על ידי שוטרי מצ"ח בחשד להתעללות חמורה במחבל. כמו כן, אזרחים ופוליטיקאים רבים הגיעו למחות ליד הבסיס. בנוסף, המפגינים פרצו את הגדר ונכנסו לשדה תימן, בהם גם חבר הכנסת צבי סוכות.

ראש הממשלה הגיב למחאה: "קורא להרגעה מיידית של הרוחות בשדה תימן, ומגנה בתוקף את הפריצה לתוך בסיס של צה"ל". לאחר סיום המחאה בשדה תימן, מוחים רבים חוסמים כעת את בסיס המשטרה הצבאית בבית ליד, שם נחקרים חיילי המילואים שנעצרו. חברת הכנסת קטי שטרית הגיעה למשרדי מצ"ח ושם אמרה: "שחררו את הרוצח המתועב מנהל בית החולים שיפא, אז מביאים לחקירה חיילי מילואים?"

דיווחים על תקיפה של צוותי חדשות

ההפגנה בבית ליד הפכה לסוערת במיוחד. דיווחים על תקיפה של צוותי חדשות ובהם צוותים של כאן חדשות, ישראל היום ו-ynet על ידי מפגינים. כתבת ynet טענה כי אחת המפגינות צעקה לעברה: "ערב רב, בוגדת. לכי לעזה". ישראל היום דיווחו כי המפגינים תקפו את הצלם שלהם.

המפגינים בבית ליד הצליחו לאחר מספר שעות לפרוץ את גדר הבסיס ולהיכנס למבני בתי הדין במתחם. לפי הדיווחים, כיתת הכוננות של הבסיס מפזרת את המוחים. כמו כן, הפגנה נערכת מול ביתה של הפצ"רית ברמת השרון. הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי הגיע בסיס.

" type="video/youtube" />

שר הביטחון: "גם בשעת כעס החוקים מחייבים את כולם"

יואב גלנט, שר הביטחון הגיב על האירועים: "לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים נלחמים כבר למעלה מתשעה חודשים בחירוף נפש במלחמה הצודקת ביותר שידענו בכל שנות קיומנו. אני מלא הערכה לחיילים המבצעים את המשימה המורכבת והחשובה של כליאת מחבלי החמאס, מחבלים שפלים עמם נבוא חשבון ונמצה את הדין בדרך המחמירה ביותר".

?

נשיא המדינה: "מעשה חמור, מסוכן, לא חוקי ולא אחראי"

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב לאירועים: "פריצה של אזרחים לבסיס צבאי, ובוודאי כשהיא נעשית בעידוד ובמעורבות של נבחרי ציבור, היא מעשה חמור, מסוכן, לא חוקי ולא אחראי, שפוגע בראש ובראשונה בנו כעם וכמדינה". עוד אמר הנשיא: "אני קורא לכולם ובמיוחד לנבחרי הציבור שלנו לגלות מנהיגות - להירגע ולהרגיע. אני סמוך ובטוח שיתקיימו בירורים וחקירות שיירדו לשורש האמת, עם כל הרגישות הנדרשת ואני סומך על צה"ל שלנו, מפקדיו וחייליו שיפעלו בהתאם".

יאיר לפיד: "הפריצה היא עבריינות עלובה ומסוכנת"

פוליטיקאים רבים יצאו כנגד הפריצה לבסיס. יאיר לפיד יו"ר האופוזיציה הגיב: "הפריצה היא עבריינות עלובה ומסוכנת של ח"כים שמחלישים ומפרקים את צה"ל, מחלישים ומפרקים את מדינת ישראל. הפוליטיקאים שהפקירו את החטופים והפקירו את הביטחון והרסו את החברה הישראלית, הורסים עכשיו את שרשרת הפיקוד".

מפלגת יש עתיד בראשותו של לפיד פנתה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה בדרישה להדיח את ח"כ ניסים ואטורי מתפקיד סגן יו"ר הכנסת: "אירוע ניסיון הפריצה לבסיס צבאי, שלהוב המוחים מחוץ לבסיס תוך הפרעה לחיילי צה"ל, מחדד בצורה חד משמעית כי הוא אינו ראוי להיות חלק מנשיאות הכנסת".

הציונות הדתית: "אנו מגנים את האלימות כלפי חבר הכנסת צבי סוכות"

מנגד, מפלגת הציונות הדתית מסרה: "אנו מגנים את האלימות כלפי חבר הכנסת צבי סוכות והניסיון הבלתי חוקי למנוע מנבחר ציבור כניסה למקום ההתרחשות כדי לעשות את עבודתו הפרלמנטרית ההתנהלות של הפצרי"ת והפרקליטות הצבאית חצתה מזמן את הקווים. הגיע הזמן להפסיק לכבול את ידי לוחמינו ולנצח!"

תשעה לוחמים נעצרו לחקירה בחשד להתעללות במחבל

כזכור, בשעות הצהריים המוקדמות חוקרי המשטרה הצבאית החוקרת פשטו על הבסיס בו מוחזקים מחבלי הנוח'בה. תשעה לוחמי מילואים ששמרו על מחבלי הנוחבה בבסיס עוכבו לחקירה. הלוחמים חשודים בפרשת התעללות חמורה במחבל, שפונה מהמקום במצב קשה עם פציעות חמורות בפי הטבעת. לפי הדיווח, החיילים נלקחו לחקירה בבסיס מצ"ח בבית ליד.