העיתון הבריטי "הטלגרף" מדווח הערב (א') כי חמאס צילם סרטונים בהם הוא מענה חטופים ישראלים, זאת על מנת ללחוץ על ישראל להקל את תנאי האסירים הפלסטינים בבתי כלא בארץ. באחד מהסרטונים אף פנו המחבלים ישירות לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

בסרטון המדובר נראים לכאורה החטופים עוברים עינויים, בעוד חמאס מזהיר כי תנאים קשים יותר למחבלים בבתי הכלא ישפיעו ישירות על רווחת החטופים. על פי הדיווח, בן גביר צפה בסרטון, סירב לשנות מדיניות, ואף החריף את המדיניות הקיימת.

מפגינים במחאה למען עסקת חטופים |, צילום: Gili Yaari,FLASH90

בן גביר מכחיש את הדיווח

בן גביר הכחיש: "חמאס לא שלח לי שום סרטון ואני מסרב לשתף פעולה עם תעמולה חמאסית: עם החמאס צריך לדבר רק דרך כוונות. ארגון הטרור חמאס לא חיפש שום תירוץ ב-7.10 כדי לרצוח, לאנוס, לחטוף, ולהתעלל באזרחים חיים ואפילו בגופות, ואף רצח חטופים בשבי. את חמאס יש להכריע, ולא להיכנע לתכתיביו הדורשים כניעה: יש לכבוש את שטח הרצועה לצמיתות, להפסיק את הסיוע ההומניטרי, ולהכריע אותו . תנאי המחבלים בבתי הכלא אכן הוחמרו והקייטנות פסקו ואני גאה בכך - אין לי כל כוונה להיכנע לתכתיבי החמאס".

" type="video/youtube" />

מאוחר יותר הבהיר בן גביר כי גם אם יפורסמו סרטונים כאמור, הוא לא יכנע: "לא תהיה שום הקלה בתנאי המחבלים בכלא, גם אם חמאס יפרסם סרטונים שמטרתם לגרום לישראל להיכנע לתכתיביו. ב7.10 תנאי המחבלים בכלא היו תנאי דה לוקס (בניגוד לעמדתי), ולמרות זאת מחבלי החמאס טבחו, אנסו וחטפו. הם מעולם לא היו זקוקים לתירוצים כדי לממש את תאוותם האנטישמית".

מטה משפחות החטופים: "תפסיק את העינויים"

במטה משפחות החטופים הגיבו: "אין צורך בסרטונים נוספים כדי לדעת את המובן מאליו: כבר 296 ימים שהחטופים עוברים עינויים פיזים ונפשיים, מורעבים ומוחזקים בתנאים לא אנושיים. על השר לביטחון לאומי, כמו על ראש הממשלה וכל חברי הקבינט מוטלת אחריות אחת בלבד והיא: לאשר עסקה עכשיו! עסקה שתאפשר את שחרורם של כל 115 החטופים, ותפסיק את העינויים שהם ובני משפחותיהם נאלצים לעבור".