אחרי ההלוויה קורעת הלב היום (א') במג'דל שמס, ובצל הנחיתה של נתניהו בישראל, חיזבאללה מעלה כוננות. לפי דיווח ברויטרס, ארגון הטרור פינה מתקנים מרכזיים והוא נערך לתגובה ישראלית משמעותית. נציין כי עד כה חיזבאללה לא לקח אחריות על הירי למג'דל שמס. בהמשך היום צפוי להתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני, כשלפני כן יקיים נתניהו התייעצויות ביטחוניות שונות.

דיווחים בלבנון: "החלטתה של ישראל לתקוף וודאית"

בינתיים ברשת LBC הלבנונית דווח כי על פי מקורות דיפלומטיים שונים מוושינגטון וביירות החלטה ישראלית לתקוף בלבנון היא עובדה מוגמרת. המאמצים הדיפלומטיים כעת הם להביא לריסון התגובה של ישראל ולהביא לכך שזו לא תכוון לעבר ערים מרכזיות בלבנון ואזורים עם צפיפות אוכלוסין גבוהה, בדגש על הבירה ביירות.

השר גלנט במג'דל שמס | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גלנט: חיזבאללה לא ינקה מהאירוע הזה גם בהכחשות המגוחכות שלו

במקביל לחזרת נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית בפיקוד הצפון עם מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין וקציני המטה. בהערכת המצב הוצגו לשר הביטחון אפשרויות הפעולה כנגד חיזבאללה לאור האירוע החמור אתמול במג׳דל שמס. שר הביטחון הנחה כי יש להיערך במוכנות מלאה לכל התפתחות אפשרית. בדובר צה"ל עדכנו כי גם הרמטכ"ל הלוי קיים הערכת מצב ואישר תוכניות לגזרה הצפונית.

מתוך הלווית הילדים והנערים שנרצחו במג'דל שמס | צילום: David Cohen,Flash90

שר הביטחון אמר בתום הערכת המצב שלו: "הגעתי בשעת בוקר מוקדמת למג'דל שמס, ראיתי בעיני את זירת האירוע - מקום שבו נרצחו ילדות וילדים תמימים במשחק כדורגל. דם של ילדים ישראלים איננו הפקר ולא יהיה הפקר לעולם. עברתי לפיקוד הצפון כדי לראות את תוכניות התגובה. מדובר על חיזבאללה - שליחה של איראן באזור, חיזבאללה לא ינקה מהאירוע הזה גם בהכחשות המגוחכות שלו. הוא ירה את הירי - הוא יישא במחיר והוא ישלם מחיר כבד על פעולותיו".

נתניהו בישראל

נציין כי לפני שעה קלה ראש הממשלה קיים הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון יואב גלנט וראשי מערכת הביטחון, עם נחיתתו בישראל אחרי ביקורו בארצות הברית. בשעה 18:00 יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון על המצב וההסלמה מול חיזבאללה.

" type="video/youtube" />