אנשים רגילים ומשעממים אוהבים לאכול בארוחת הבוקר שלהם חביתה, אבל מי שהבין את החיים מזמן מעדיף ביצת עין. חוץ מזה שהיא הרבה יותר פוטוגנית כשמניחים אותה על צנים עם אבוקדו ואז מנפצים את החלמון לבריכה צהובה ומגרה, היא פשוט הרבה יותר טעימה. הבעיה היא שלא פעם אנחנו מכינים אותה בצורה לא נכונה, החלבון נשרף לפני שהחלמון מתקשה והחוויה הכללית נהרסת. הנה 5 טיפים שיעזרו לכם להכין ביצת עין מושלמת.

1. המחבת המתאימה: בחירת המחבת היא הצעד הראשון בדרך להצלחה של ביצת העין שלכם. כדאי להשתמש במחבת נון-סטיק המונע הידבקות, כמו טפלון, וכך הסיכוי שהחלבון יידבק וייהרס קטן יותר.

2. החום המדויק: ביצת עין שונה מחביתה, ולכן החום בו אתם מטגנים אותה חייב להיות נמוך יותר. טגנו את הביצה על חום בינוני וכך החלבון לא יישרף בזמן שהחלבון מתקשה.

3. שמן: ביצת עין חייבת שמן או חמאה, אבל לא יותר מדי. ודאו שהשמן מכסה את כל השכבה התחתונה של המחבת, אבל זכרו שאתם לא מטגנים צ'יפס בשמן עמוק.

4. כיסוי: אפשרות נוספת היא לכסות את המחבת במהלך הטיגון, מיד כשרואים שהחלבון מתחיל להתייצב. האדים ישמרו שהביצה לא תישרף ויזרזו את בישול החלמון.

5. לא להרים עיניים: מדובר בעניין של שניות מהרגע שבו החלמון מוכן ועד הרגע שבו הוא מתקשה וכל הביצה מתחילה להישרף. כשאתם מכינים ביצת עין תישארו קרובים לכיריים ותעקבו אחרי ההתפתחות, כך שתוכלו להוציא אותה מהמחבת ברגע שהיא מוכנה.

בלי יותר מדי שמן צילום: natda Photo,Shutterstock