האסון הקשה בצפון: מוקדם יותר היום (א') הובאו למנוחות 10 נערים ונערות שנרצחו באירוע הטרגי במג'דל שמס אמש (שבת) אחר הצהריים. מוקדם יותר הובא למנוחות נאזם פאחר סעב ז"ל, תושב עין קיניא. "בצער ובעצב רב, ובנחת ובכניעה מוחלטת לרצון האל, מג'דל שמס אבלה על מיטב ילדיה ונעריה שנפגעו בתקיפה באצטדיון הכפר", מסרו ביישוב.

"עכשיו אתם באים לפה?! חודשים שלא באתם לכאן"

אל ההלוויה הגיעו המוני בני אדם ובהם תושבי המקום, בכירי העדה הדרוזית וחברי קואליציה שספגו צעקות מצד הנוכחים. התושבים זעקו לעבר שרי הליכוד עידית סילמן, ניר ברקת ואלי כהן: "עכשיו אתם באים לפה?! חודשים שלא באתם לכאן. כשתקפו את תל אביב הפכתם את תימן! למה עדיין יש ביירות בכלל? למה יש ביירות בכלל עכשיו?! חודשים מפגיזים אותנו".

טריף: "על המדינה לפעול במיידי להשיב את הביטחון לתושבים"

השייח' מוואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, אמר בבית העם כי השבת האחרונה "תיחרט בזיכרון כשפל אנושי של פגיעה בילדים, מראות הזוועה לא יימחקו. מדינה חפצת קיום לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה מתמשכת באזרחיה ובתושביה. על המדינה לפעול במיידי להשיב את הביטחון לתושבים".

שמותיהם של הנערים והנערות המובאים למנוחות במג'דל שמס: פג'ר ליית אבו סאלח (16), אמיר רביע אבו סאלח (16), חאזם אכרם אבו סאלח (15), ג'ון וודיע אבראהים (13), איזיל נשאת איוב (12), פיניס אדהם ספדי (11), יזן נאיף אבו סאלח (12), אלמא אימן פכר אלדין (11), נאג'י טאהר חלבי (11), מילאר שעאר (10).

הנרצחים במג'דל שמס צילום: 27 א