ההסלמה בצפון: בשעות אחר הצהריים שוגרה רקטה לעבר מג'דל שאמס שבצפון, והתפוצצה במגרש כדורגל. באירוע הקשה נהרגו עשרה אנשים, ו-19 אנשים נפצעו. 6 מתוכם נפצעו באורח קשה-אנוש. בין הפצועים ישנם ילדים ונערים רבים, בני 10 עד 20. לאחר מספר שעות עדכן דובר צה"ל כי מספר הנרצחים עלה ל-11.

" type="video/youtube" />

חובש בכיר במד"א עידן אבשלום סיפר: "הגענו למגרש כדורגל וראינו הרס וחפצים שעולים באש. על הדשא שכבו נפגעים והמראות היו קשים, מיד התחלנו במיון הנפגעים, חלק מהפצועים פונו למרפאות מקומיות והצוותים שלנו כוונו גם למרפאות. תוך כדי האירוע היו התראות נוספות והטיפול הרפואי בנפגעים עדיין נמשך".

זירת נפילת הרקטה צילום: תיעוד מבצעי מד"א

נתניהו: חיזבאללה ישלם

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו שוחח השיח׳ מוואפק טריף, והביע זעזוע עמוק מרצח הילדים והאנשים החפים מפשע על-ידי חזבאללה. עוד הוא הבהיר "שישראל לא תעבור על המתקפה הרצחנית לסדר היום, ושחזבאללה ישלם על כך מחיר כבד שהוא טרם שילם עד כה".

חיזבאללה מכחיש קשר - דובר צה"ל מתעקש

דובר צה"ל הצהיר כי חיזבאללה הוא שאחראי לאירוע הקשה: "חיזבאללה עומד מאחורי שיגור הרקטה שפגעה במגרש הכדורגל במג׳דל שמס וגרמה לנפגעים רבים, אזרחים בלבד ובהם ילדים מוקדם יותר הערב". עם זאת, בחיזבאללה מסרבים לקחת אחריות וטוענים כי אין להם שום קשר לאירוע. עוד נמסר מדובר צה"ל כי מניתוח המערכות המבצעיות בצה"ל עולה כי השיגור למרכז מג׳דל שמס בוצע משטח הממוקם צפונית לכפר שבעא בדרום לבנון.

האזור ממנו בוצע השיגור צילום: דובר צה"ל

גורם מדיני מסר כי ראש הממשלה, ששוהה כעת בארצות הברית, מעודכן בפרטי האירוע ו-"מקיים כעת התייעצות בטחונית". עם זאתף, מלשכתו נמסר כי אין כוונה לשנות את את מועד חזרתו לישראל לפי שעה. במקביל קיים שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב יחד עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירים ביטחוניים נוספים.

" type="video/youtube" />

חמאס: לא נסכים להצעה המעודכנת

ישראל העבירה תשובה מעודכנת לגבי הצעתה לעסקה לשחרור החטופים, ודרשה כי צה"ל יישאר במסדרון נצרים ויבצע בידוק של העזתים החוזרים צפונה. חמאס טען כי לא יסכים לתנאים החדשים: "אין שום עסקה אם יש המשך נוכחות ישראלית בשטח עזה".