כתב אישום חמור בגין ארבעה מעשי אינוס של חיילת ומעשים מגונים כלפי שתי חיילות נוספות יוגש נגד המחבל מחמוד עטאללה מפרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע, כך נחשף היום (ה') ב-N12. לפי הדיווח, מפקד הכלא, באסם קשקוש, וקצין המודיעין, ראני באשא, יואשמו גם הם בהפרת אמונים ואי מילוי חובה רשמית.

כזכור, לפני כשנתיים התיר בית המשפט לפרסם כי בעקבות פתיחת חקירה מחדש בתיק הסוהרות מכלא גלבוע, נבדק חשד שאסיר ביטחוני ביצע עבירות מין חמורות בסוהרות. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

"מחבל פלסטינאי עם דם על הידיים שולט בקציני כלא גלבוע"

הילה (שם בדוי) חיילת ששירתה כסוהרת בכלא גלבוע, חשפה את סיפור ניצולה המיני על ידי אסיר ביטחוני ואת מצבה הנפשי הקשה. החיילת תיארה מצב אבסורדי בו אסיר בטחוני "שולט" בכלא גלבוע: "הוצבתי בכלא גלבוע, שם כלואים המסוכנים שבמחבלים, שם גיליתי לתדהמתי שיש "מפקד" שהוא מחבל פלסטינאי עם דם על הידיים אשר שלט בכל הקצינים ואנשי הסגל שנשמעו לו וביצעו את 'פקודותיו' בלי שום ויכוח".

עוד העידה הילה כי אותו אסיר ביטחוני הסתובב בחופשיות ברחבי הכלא כשהוא אינו אזוק, ולדבריה: "שלח את ידיו המזוהמות ונגע בגופן של חיילות באין מפריע. כולם ידעו. כולם שתקו. כולם פחדו. כולם 'עבדו' אצלו".

"המפקדים שלי מסרו אותי לידיו של אותו מחבל"

החיילת הפנתה אצבע מאשימה כלפי מפקדיה שאפשרו את המחדל: "המפקדים שלי, חברי הסגל שלי, שחשבתי שהם אמורים לשמור עלי, מסרו אותי לידיו של אותו מחבל (מ.ע) הם דאגו שאשאר איתו לבד, בניגוד לנהלים הברורים בכדי שהוא יוכל לפגוע בי באכזריות ולהתעלל בי מינית שוב ושוב, ולא רק בי, גם בעוד חיילות סוהרות רבות. כולם סייעו, כולם ידעו, כולם שתקו וכולם היו חלק ממסע ההתעללות האכזרי הזה".