צה"ל מחזיק במאות קטעי קול, תמונות ותיעודים של חטופים שנאספו במהלך הפעילות הצבאית ברצועת עזה, כך נחשף היום (ה') בעיתון "הארץ". לפי הדיווח, חלק מהתיעודים של החטופים הוצגו בפני משפחותיהם, אך עשרות מהם לא הועברו משיקולים ביטחוניים או שלא התקבלה בקשה להעברתם.

בצה"ל אישרו את 110 פניות של משפחות - אחרות לא אושרו

כעת, משפחות החטופים הגישו עשרות פניות על מנת לפרסם את התיעודים ולהפעיל לחץ על הדרג המדיני לטובת עסקת חטופים. בצה"ל אישרו את העברתם של 110 פניות של משפחות בעבר, ולאחרונה אושרו עוד כ-60 פניות נוספות. עם זאת, 30 בקשות עדיין נבחנות ואחרות - נדחו.

צה"ל: לוודא שאינה פוגעת בביטחון החטופים

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל"הארץ": "צה"ל נמצא בקשר שוטף עם משפחות החטופים ומעדכן אותן במידע המצוי ברשותו. בתוך כך, מועברים למשפחות גם חומרים בהתאם לנוהל סדור. העברת המידע נבחנת בשיתוף כלל גופי הביטחון והמשפט הרלוונטיים, על מנת לוודא שהוצאת החומרים מידי צה"ל וגופי הביטחון אינה פוגעת בביטחון החטופים, בביטחון כוחותינו וכן ביכולת למצות את הדין עם המחבלים".

נציגי צה"ל מציגים את התיעודים למשפחות במערכות המסווגות

"בשל הרגישות, תהליך זה לוקח זמן, כאשר מושקע מאמץ רב לביצועו באופן המהיר והמקצועי ביותר. במקרים בהם הנסיבות לא מאפשרות את העברת החומרים למשפחות, נציגי צה"ל מציגים להן אותם, במידת האפשר, במערכות המסווגות, מתוך רצון לשקף להן את המידע הקיים. צה"ל וכלל הגופים המעורבים פועלים במגוון רחב של שיטות, מודיעיניות ומבצעיות, במטרה לאסוף מידע אודות החטופים והחטופות. אנו מלווים ונמשיך ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש".