גירושין הם אף פעם לא דבר קל. לפרק משפחה (עם או בלי ילדים), להתחיל מחדש במקום אחר, להתרגל למציאות חיים אחרת לגמרי ממה שהתרגלתם עד היום. לצד העובדה שאתם כבר לא חיים יחד, יש מספר דברים שכבר אי אפשר לומר אחרי שהתגרשתם - הנה שלושה מהם.

1. "את ממש יפה"

מחמאות הן דבר נפלא ואשתך תשמח מאוד לשמוע אותן, אבל גרושתך קצת פחות. מהרגע שבחרתם להתגרש מחמאות שהיו בעבר לגיטימיות ואף רצויות בשיח ביניכם יכולות להפוך למביכות ולעורר אי נוחות. אתה יכול להחמיא לה על משהו טעים שבישלה, על איזה מסודר הבית שפעם גרת בו, אבל לא על הגוף שלה או על כל דבר שיכול להתפרש כאינטימי מדי. לא, גם לא בפייסבוק.

2. "תאספי את הילדים במקומי"

אם התרגלת למציאות שבה אתה יכול להרשות לעצמך "להיתקע" בעבודה ולדעת שיש מי שיכסה עליך - עכשיו צריך להתרגל אחרת. אם היום הוא היום שלך לאסוף את הילדים מהמסגרות, אין לך לגיטימציה להתקשר לאשתך לשעבר בשעה 15:00 ולבקש שתאסוף את הילדים במקומך הפעם. זה כבר לא סוג הקשר ביניכם, ושניכם צריכים לכבד את זה.

3. "האמת שעוד לא סיפרתי לאשתי"

גם אם אתה ואשתך הנוכחית נשואים פחות משנה ועם גרושתך היית נשוי למעלה מעשור, סדר העדיפויות שלך חייב להיות ברור. אתה לא יכול לספר לגרושתך משהו לפני שסיפרת אותו לאשתך, גם אם במשך שנים דיברתם על הקידום בעבודה שאתה כל כך מייחל לו והיא האדם הראשון שאתה רוצה להרים אליו טלפון. בחרתם להיפרד, ועם כמה שזה כואב - היא כבר לא האדם הראשון שלך.