בבוקר שבעה באוקטובר, בשעות הבוקר המוקדמות, ידיעות מעורפלות על חדירת מחבלים ופוגרום מתחילות להתפשט. נוכח הפחד והזעזוע שפשט ברחובות, כמעט ואיש לא היה ברחובות. לאביחיל ראובן, צוער בבה"ד 1 מגדוד 890 בצנחנים, לא היה אוטו, אז הוא התחיל לרוץ מביתו בשכונת וייצמן בקריית מלאכי, עם מדים, נשק וכומתה על הראש. מרחק עצום של מעל 10 קילומטרים על הכביש הראשי, רק כדי להגן על התושבים.

בדרך, לפי העיתונאי אריאל כהנא, הוא נתקל ברכב ימ"מ שהגיע גם הוא לאירוע, שמסיע אותו ומוריד באמצע הדרך, מכיוון שאמרו שהוא לא מהכוח המאורגן שלהם ולכן לא יכול להילחם איתם.

בית בכפר עזה לאחר הטבח | , צילום: Gili Yaari,FLASH90

כמעט מצא את מותו מספר פעמים

אביחיל לא התייאש, והמשיך לרוץ עד שהגיע בהמשך לאותו רכב ימ"מ, שם סייע ללוחמים ונלחם במחבלים. לאחר מכן המשיך ונסע לבסיס זיקים, שם, עקב מותם של המפקדים, לקח פיקוד על החיילים. במהלך האירוע הוא פינה עשרות פצועים וגופות, וכמעט מצא את מותו מספר לא מעט של פעמים.

נתניהו והרמטכ"ל העניקו את הדרגות

אביחיל, שלמד בפנימייה במעלה אפרים, קיבל אות הצטיינות בטקס סיום קורס קציני היבשה בבה"ד 1, שם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש הממשלה נתניהו העניקו לו את דרגות הקצונה. "אנחנו מאמינים שהסיפור יוצא הדופן של אביחיל ראובן עוד ידובר ויסופר", נכתב מעיריית קריית מלאכי, משם יצא לקרבות הקשים בעוטף.

נתניהו הזכיר את סיפורו, לצד עוד סיפורי גבורה, בנאום ההיסטורי בקונגרס. והקהל הרב נעמד ומחא לו כפיים כאות כבוד, על פעילותו האמיצה והמסור למען עם ישראל ביום הקשה ההוא, ואף בהמשך המלחמה, עת שלחם בקורס הקצינים.