ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם הערב (ד') בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי בשיאו של הביקור המדיני בארצות הברית. נתניהו התקבל בחמימות רבה ונימוס אמריקאי עם כניסתו והוצג לקול מחיאות הכפיים של יושבי האולם. בנאומו, הציג נתניהו את נועה ארגמני שישבה ביציע, חיילים ישראלים שהתלוו אליו לארצות הברית וכן הודה לנשיא ביידן והזהיר את העולם מפני ההתעצמות האיראנית.

" type="video/youtube" />

"באתי לכאן היום כדי להבטיח לכם דבר אחד - אנחנו ננצח"

"זו לא התנגשות בין תרבויות, אלא בין ברבריות לציביליזציה" פתח נתניהו את נאומו והוסיף: "זו התנגשות בין אלו שמהללים את המוות, לבין אלו שמקדשים את החיים. כדי שכוחות הציביליזציה ינצחו, על ישראל וארה"ב לעמוד יחד. חבריי, באתי לכאן היום כדי להבטיח לכם דבר אחד - אנחנו ננצח".

נועה ארגמני, הערב צילום: צילום מסך

"נועה, אנו כל כך שמחים שאת איתנו היום"

לאחר שהציג את נועה ארגמני לקהל האמריקאי, סיפר נתניהו את סיפור חילוצה: "לפני חודשיים אישרתי מבצע חילוץ נועז. הכוחות המיוחדים שלנו, לרבות קצין גיבור ששמו ארנון זמורה שנהרג בקרב, חילץ את נעה ביחד עם שלושה חטופים נוספים. נעה, ואני חושב שזה אחד הדברים המרגשים ביותר, כאשר היא התאחדה שוב עם ליאורה אימה, והמשאלה האחרונה של ליאורה התגשמה. נועה, אנו כל כך שמחים שאת איתנו היום, תודה לך".

הקונגרס האמריקאי |, צילום: shutterstock

נתניהו הודה לביידן וגם לטראמפ

בהמשך הנאום הודה ראש הממשלה לנשיא ביידן ואמר כי "ברצוני להודות לנשיא ביידן על תמיכתו האדירה בישראל אחרי המתקפה הברוטלית של 7 באוקטובר, הוא שלח שתי נושאות מטוסים למזרח התיכון, והוא הגיע לישראל כדי לעמוד לצידנו בשעתנו הקשה ביותר. זהו ביקור שלעולם לא נשכח". בהמשך הנאום הזכיר נתניהו גם את טראמפ וייחל לעוד הסכמי שלום כפי שהיו בתקופת נשיאותו.

על הלחימה ברפיח אמר נתניהו: "השיעור בין ההרוגים הלוחמים והלא-לוחמים, הוא מהנמוך ביותר בהיסטוריה המודרנית של מלחמה אורבנית. אתם רוצים לדעת היכן השיעור הנמוך ביותר? השיעור הנמוך ביותר הוא ברפיח. אתם זוכרים מה כל כך הרבה אנשים אמרו? אמרו שאם ישראל תיכנס לרפיח יהיו אלפי, אולי אפילו עשרות אלפי אזרחים הרוגים".

"כמה מחבלים הרגתם ברפיח?"

הוא הוסיף: "ובכן, בשבוע שעבר נכנסתי לרפיח, ביקרתי את החיילים שסיימו להילחם בגדודים הנותרים של חמאס, ושאלתי את המפקד שם 'כמה מחבלים הרגתם ברפיח?' והוא אמר את המספר. ושאלתי כמה אזרחים נהרגו, והוא אמר 'ראש הממשלה, כמעט אף לא אחד, חוץ מאשר תקרית אחת שבה רסיסים מפצצה פגעו במחסן נשק של חמאס וכך נהרגו כ-25 בני אדם שלא בכוונה'".