טקס קבלת זוג הנחתות החדשות בזרוע הים, אח"י נחשון ואח"י קוממיות התקיים הערב (ד׳) בבסיס חיל הים בחיפה בראשות שר הביטחון, יואב גלנט, ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, מפקדים נוספים, לוחמי פלגת הנחתות החדשה ומשפחות הלוחמים.

" type="video/youtube" />


זוג הנחתות השלימו את הפלגתן חוצת האוקיינוסים מנמל פסקגולה בארה"ב למדינת ישראל, שארכה למעלה משלושה שבועות, והחלו את תהליך המבצוע שכולל ניסויים והתקנת מערכות לחימה תוצרת כחול-לבן במספנת זרוע הים.

הנחתת צילום: דובר צה"ל

הגדלת טווחי הפעולה של צה"ל

בסיום התהליך, הן עתידות להשתלב בלחימה הרב זרועית של צה"ל בזירות השונות ולאפשר את הגדלת טווחי הפעולה של צה"ל. בין השאר הנחתות ישמשו לשינוע ציוד והעברת לוחמים במרחבי פעולה קרובים ורחוקים. הצטרפות הנחתות לזרוע הים מהווה אבן דרך משמעותית ואסטרטגית לשמירת עליונותה המבצעית של צה"ל.

מדברי שר הביטחון, מר יואב גלנט: "על מנת לאפשר עליונות אזורית ולהבטיח את יכולתה של ישראל לעמוד על הגנתה בכל זירה לה תידרש, אנו ממשיכים ומרחיבים את מגוון הכלים העומדים לרשותנו
שתי הנחתות החדשות אותן אנו קולטים מהוות ביטוי מוחשי נוסף למאמץ זה: כלים המחדשים יכולת מבצעית חשובה עם יכולות משופרות. למפקדים והלוחמים, המקבלים לידם את הנחתות, תחת ידיכם הנחתות יהפכו מבצעיות ויאפשרו לצה"ל לפעול בגמישות וביצירתיות. אני בטוח כי תמשיכו לעשות כל שנדרש עבור הצלחתו של המהלך הפותח אופקים חדשים בפני זרוע הים, צה"ל ומדינת ישראל".

גלנט והלוחמים צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל: "כולם נדרשים להתגייס ולשרת"

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי: "למדנו במלחמה הזו, שמעבר לחשיבות של כל אחד מהממדים – ים, אוויר ויבשה – חשוב עוד יותר החיבור ביניהם. יכולות המודיעין והאש האווירית והימית ידעו לפגוע באויב במרחב הנחיתה; חיל הים ידע להביא כוח בביטחון אל החוף וכוחות היבשה ידעו לצאת משם ללחימה נחושה ליעדיהם. בסוף השבוע האחרון פעלנו בנחישות, ביוזמה ובעוצמה הרחק מגבולות המדינה. הנחתות הן חיזוק משמעותי לשדה הקרב ויאפשרו לנו לפעול וליזום גם במקומות רחוקים. לוחמים ומפקדים יקרים, כשמן של הנחתות, המשיכו להיות 'נחשוניים' – ראשונים, יוזמים, מובילים; הביאו את המשך "הקוממיות" לאזרחי ישראל ודעו שעל אניית המעפילים קוממיות הובאו ארצה ביחד עולים מצפון אפריקה וממדינות אירופה, נשים וגברים, דתיים וחילונים. על כלי אחד קטן, שנים־עשר יום, שלוש סערות. בימים אלה, כשהרוחות סוערות, מבית ומחוץ, צו השעה מחייב – כולם נדרשים להתגייס ולשרת. זהו לא רק צורך ערכי, זהו צורך לאומי וקיומי. עם הנחתות האלה נדע להוביל יחדיו בדרכי הים לוחמים ממקומות שונים ומרקעים שונים, הפועלים יחד למען הנעלה שבמשימות – ההגנה על מדינת ישראל".