בית המשפט המחוזי בת"א גזר עונש תקדימי של 20 שנות מאסר בפועל על שוהה בלתי חוקי מוחמד לולו, בן 39, שהודה והורשע ברצח באדישות אגב נהיגה של הרצל בוסתנאי ז"ל, נהג קטנוע בן 73 לפני כשנה בחולון. בנוסף, השית בית המשפט על הנאשם לשלם פיצוי למשפחת המנוח בסך של 150 אלף שקלים. הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של רצח באדישות בנסיבות של נהיגה, הפקרה, ריבוי עבירות של סיכוי חיי אדם ועבירות נוספות.

נסע נגד כיוון התנועה ופגע בבוסתנאי

בהתאם לכתב האישום המתוקן שהגישו עורכות הדין לבנת מלמד וענבר פינסקר-קמפר מפרקליטות מחוז ת"א, כנס הנאשם שלא כדין מרמאללה לישראל, גנב רכב בחולון ונמלט משוטרים, והכל כשהוא נוהג ללא רישיון שמעולם לא הוציא. תוך כדי הימלטותו עם הרכב הגנוב, פגע הנאשם בשתי ניידות משטרה וברכבים שחנו בסמוך. הנאשם המשיך בנסיעתו הפרועה, נסע נגד כיוון התנועה, עד שפגע ברוכב קטנוע הרצל בוסתני ז"ל בן 73, והביא למותו. מיד לאחר הפגיעה, יצא הנאשם מהרכב ונמלט מהמקום רגלית, מבלי לעמוד על תוצאות התאונה, תוך שהוא מותיר את המנוח לכוד מתחת לרכב ומבלי להושיט לו עזרה.

אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

בית המשפט ציין בגזר הדין כך: "לא די שהנאשם נכנס לישראל שלא כדין; לא די שהנאשם קשר קשר לביצוע פשע (גניבת רכב); לא די שהנאשם גנב בסופו של דבר רכב; לא די שהנאשם נהג ברכב ללא רישיון (וכמי שמעולם לא החזיק ברישיון נהיגה) ובלא ביטוח; לא די שהנאשם נמלט ממרדף משטרתי בנהיגה פראית ו מסוכנת; לא די שהנאשם פגע ברכבים אחרים וגרם לנזק לרכוש במזיד במנוסתו; לא די הנאשם פגע בקטנוע בו רכב המנוח, הנאשם גם נמלט מהזירה תוך שהוא מותיר את המנוח שהוא לכוד מתחת לרכב... נסיבות עניינו חמורות במיוחד. הנזקים שגרם הנאשם קשים. מותו הטראגי של המנוח גרם נזק רב לבני משפחת המנוח שנאלצת להתמודד עם מותו טרם עת, ובאופן האלים בו מצא את מותו".

עוד ציין בית המשפט, כי "יש לדחות בשתי ידיים את טענתו של הנאשם כי הוא נמלט מהמשטרה בעודו חושש לחייו כי לא יכול היה לדעת כי המדובר בשוטרים ואילולא הירי שבוצע לעברו, הרי התוצאה הטראגית הייתה נמנעת; מדובר בטענה מקוממת שטוב היה לולא נטענה". בית המשפט גזר על הנאשם כאמור עונש של 20 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצוי בסך של 150,000 ₪ למשפחת המנוח ושלילת רישיון נהיגה.