לאחר שבחנה מגמות ואפשרויות לפיתוח וצמיחה, ומתוך רצון לתת מענה לכלל הצרכנים, בעיקר למפחיתי צריכת הבשר, צמחונים וטבעונים, הודיעה חברת "עוף הגליל" על כניסתה לתחום תחליפי הבשר, וזאת באמצעות יבוא של מוצרי פרמיום קפואים והשקת מותג עצמאי ישראלי בשם INSTEAD. החברה החלה בשיווק והפצה בפריסה ארצית של סדרה בת 11 מוצרים בשלוש קטגוריות: תחליפי בשר, תחליפי עוף ותחליפי דגים, הן לשוק הקמעונאי והן לשוק המקצועי. המוצרים הינם מרכיבים טבעיים, ללא רכיבים מהונדסים גנטית, עשירים בחלבון וחלקם ללא גלוטן, המיועדים לבישול והגשה.

במסגרת כניסתה לשוק המוצרים מן הצומח, חתמה עוף הגליל על הסכם שיתוף פעולה בלעדי עם חברת פיוצ'ר פוד גרופ, המייצרת את מוצריה בהולנד ונחשבת לשחקן בינלאומי מוביל. החברה מייצרת ומשווקת תחליפי בשר פרמיום הנמכרים באלפי נקודות ברחבי אירופה ובמדינות נוספות בעולם, ומאופיינים בחדשנות מוצרית ובבשורה של טעם ומרקם, בזכות טכנולוגיה עולמית ייחודית. לדברי גדי נתניאל, מנכ"ל עוף הגליל, "אחרי שנתיים של עבודת מחקר ופיתוח מאומצת עם החברה ההולנדית, אנו משיקים את מותג INSTEAD, הכולל מגוון מוצרים חדשים וכשרים שהותאמו במיוחד לחיך הישראלי ולדרישות השוק. מדובר בתחליפי בשר מהדור החדש המיוצרים בלעדית עבור עוף הגליל ונותנים פתרון של תחליפי בשר, עוף ודגים המתאימים לילדים ולמבוגרים כאחד".

תחליפי בשר, דגים ועוף צילום: פיוצ'ר פוד גרופ

עוף הגליל הנה חברה הממוקמת בקרית שמונה והעוסקת בגידול, ייצור והפצה של מוצרי עוף לא מעובדים (טרי וקפוא) ובשיווק והפצה של מוצרים קפואים נוספים בהם מוצרי בשר, דגים וירקות. החברה, בבעלות החברה לפיתוח הגליל יחד עם 31 קיבוצי הגליל העליון וצפון הגולן, מהווה כ- 8% משוק הפטם בישראל. בדומה לחברות בשר מובילות בעולם, נכנסת עוף הגליל לשוק תחליפי הבשר, ומצטרפת לשחקניות המובילות בקטגוריית הפרמיום הכוללת את ביונד מיט, סנסשנל, ורדיפיין מיט, המביאות לצרכן, בדומה לאינסטד, מוצרים מהדור החדש בטכנולוגיית "בשל והגש" (על פני הדור הישן של מוצרי "חמם והגש", בה משחקות תנובה, טבעול, זוגלובק ועוד). מלבד הטעם ואיכות המוצרים, יתרונה של INSTEAD הוא במתן פתרון קולינרי בשלושת הקטגוריות - עוף, בשר ודגים - כשהמגוון כולל הן מוצרים המוכנים לבישול והגשה והן מוצרים שהם חומרי גלם היכולים לשמש בסיס לתבשילים ומנות, לרבות מוצרים שאינם קיימים בשוק (רצועות עוף ובקר, מוצרים בסגנון דג ואחרים), והתאמתם של המוצרים לכל המשפחה, כולל ילדים.

נבחרת INSTEAD כוללת את המוצרים הבאים:

5 מוצרים בקטגוריית תחליפי הבשר:

רצועות בקר מן הצומח

כדורי בשר מן הצומח

שווארמה מן הצומח

בורגר מן הצומח

טחון מן הצומח

3 מוצרים בקטגוריית תחליפי העוף:

רצועות עוף מן הצומח

שניצל מן הצומח

נאגטס מן הצומח

3 מוצרים בקטגוריית תחליפי הדגים:

בורגר דגים מן הצומח

אצבעות דג מן הצומח

נאגטס דגים מן הצומח

כל המוצרים נושאים את תו התקן הטבעוני של עמותת Vegan Friendly. כשר פרווה בהשגחת הרבנות הראשית להולנד ולישראל. מחיר מומלץ לצרכן: כ- 21-30 ₪ לאריזות 160-227 גרם. להשיג ברשתות נבחרות, מעדניות וחנויות הטבע ובאתרי טבעונות מובילים למכירות און-ליין . לאיתור נקודות מכירה ניתן להתעדכן באתר בדף "מיצאו אותנו"