שר הביטחון גלנט תקף את בן גביר על אמירותיו בנוגע לסטטוס קוו בהר הבית וקרא: "יושב בממשלת ישראל פירומן שמנסה להצית את המזרח התיכון", כתב גלנט ברשת X והוסיף: "מתנגד לכל מו"מ להכניס אותו לקבינט המלחמה - זה יאפשר לו לממש את תוכניותיו". לשכת ראש הממשלה הוציאה הודעת הבהרה בה כתבה: "המדיניות של ישראל לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית לא השתנתה ולא תשתנה".

גלנט, "מתנגד להכניס אותו לקבינט המלחמה, יאפשר לו לממש את תוכניותיו" | צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

בן גביר: "הצמד גלנט ודרעי הם כנף השמאל והקונספציה"

תגובתו של בן גביר לא איחרה לבוא: "הצמד גלנט ודרעי הם כנף השמאל והקונספציה של הפורום המצומצם הנוכחי, שמובילים את תפיסת ההכלה בצפון והדשדוש בדרום, תוך חתירה לעסקה מופקרת וסיום המלחמה". כתב בחשבונו ברשת X והאשים: "הצמד מתנגד לצירופי לפורום המצומצם: משום שתפיסתי היא שיש לחתור להכרעה גם בדרום וגם בצפון".

כזכור, לאחר התבטאותו במה שנראה לכאורה כ"מגדיר מחדש את הסטטוס קוו" במקום, הותקף השר בן גביר גם מכיוון מפלגת ש"ס: "האיסור לעלייה להר הבית הוא עמדת כל גדולי ישראל לדורותיהם", אמר השר ארבל, "והסוגיה הזו כל כך נפיצה, והחילול השם הגדול שנעשה באיסור כרת בעלייה להר הבית לא יכול לעבור בשקט".

" type="video/youtube" />

משבר רודף משבר בקואליציה

מוקדם יותר היום פורסם כי השר לוין מקיים מאמצי תיווך בין נתניהו ובן גביר בניסיון להביא לסיום המשבר בקואליציה עם התעקשותו של בן גביר להיכנס לקבינט המלחמה. במסגרת התיווך הוצע להקים "פורום התייעצות ועדכון" ונתניהו אף נתן את הסכמתו. בהמשך דווח כי ח"כ דרעי מתכנן להטיל וטו על המהלך לריצוי בן גביר שעקץ: "חבל שבאוסלו הוא לא שם וטו".

נתניהו, "המדיניות לא השתנתה ולא תשתנה" צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לשכת נתניהו - מדיניות השמירה על הסטטוס קוו לא השתנתה

בתגובה לסערה הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה כי: "המדיניות של ישראל לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית לא השתנתה ולא תשתנה".