לא רבים הרגעים המאחדים על מסכי הטלוויזיה. כל ערוץ מסומן בתווית מסוימת, רוב זמני השידור מוקצים לחדשות שוטפות ותוכניות ריאליטי והאמת נעדרת. אלא שרגע אחד, מזוקק ואמיתי, הביא לפריים טיים מראה מרגש: מגישת מהדורת החדשות של ערוץ 14, מגי טביבי, שברה את צום י"ז בתמוז ובירכה שהכל מול מאות אלפי צופים. בנוף המהדורות הנוכחי הרגע הזה הוא דמיוני. יונית לוי לא יוצאת לרגע מהדמות, וגם המגישים האחרים משתדלים לעמוד ברף מדומיין של מקצועיות.

מגי טביבי שוברת את צום י"ז בתמוז בשידור חי:

" type="video/youtube" />

המתח של טביבי ניכר במעבר שלה למונולוג החריג

הרגע המרגש טומן בחובו כמה שבירות מוסכמות באקלים הישראלי. מתי לאחרונה מגישת חדשות במהדורה מרכזית צמה? בעולם הדתי-לאומי הצומות הקלים הפכו לאות גוססת, והנה מגיעה מגישה מתוך העולם המסורתי שבלי להתאמץ מנכיחה את לוח השנה היהודי ומצליחה לחבר אותו אל רוח התקופה. "זו הזדמנות להזכיר שעל רקע הקרע החברתי והחורבן הלאומי שפקד את כולנו מאז השבעה באוקטובר, כוחנו באחדותנו, ואולי זה הזמן להוריד את החומות - היום, יותר מתמיד", אמרה טביבי בהתרגשות. מיד לאחר מכן היא בירכה את ברכת שהכל נהיה בדברו ושברה את הצום בשידור חי.

בית הרוס בבארי צילום: Yonatan Sindel,Flash90

המתח של טביבי ניכר במעבר שלה אל המונולוג החריג ובמעבר ממנו. אחרי שתיית המים היא כחכחה בגרונה והמשיכה, אבל החיוך של יערה זרד שישבה לצידה הביא לידי ביטוי את מה שהתרחש בליבה של המגישה המוערכת: התרגשות ושמחה גדולה על השמעת קולם של אלפים. המהלך המרגש הביא לתגובות רבות ברשת, ביניהן תגובות חיוביות מאוד של הרב אברהם סתיו והרב אביעד סנדרס שלא חשודים באהדת יתר לערוץ.

המעשה של טביבי צריך לסמן את הקו של ערוץ 14

שבירת הצום בשידור וההשפעה החיובית שלו יכולים לסמן לקברניטי הערוץ את השביל בו ראוי לצעוד: הדגשת קולות מושתקים והבאת היהדות אל קדמת הבמה - מבלי ליפול לבורות צפויים של פילוג. גם בתכנית הפטריוטים של ינון מגל נותנים ביטוי, באופן מעורר הערכה, לקולות מגוונים שנמצאים בייצוג חסר או תחת מגישים עוינים. יום לפני הצום התארח בתכנית הרב איתן אייזמן החתום על מכתב הרבנים נגד עסקה, כמה חודשים לפניו הרב תמיר גרנות שדיבר על הדרך החדשה אליה אנחנו צריכים לצאת ולפניהם גם הקייס אפרים לאווי שהנכיח את העדה האתיופית ומעמדה בחברה הישראלית.

טביבי היא מסמני המרכז הבולטים בערוץ, ונראה שהיא מבינה את מעמדה וגודל היכולת שלה להשפיע. בראיון לתהילה שינובר כאן באתר לפני כחודשיים סיפרה טביבי על הרצון הישן שלה להיכנס לעולם הפוליטי. "חלמתי תמיד להשפיע, להיות חלק ממובילי השינוי בחברה, לכן התחום סקרן ומשך אותי פנימה", היא אמרה אז וסיפרה על השינוי שחל בה: "לשמחתי, השנים לימדו אותי אחרת. מאמינה שדווקא היום, במקומי הצנוע, יש לי את היכולת להשפיע הרבה יותר".