העיתונאי רביב דרוקר כבר הוכיח את כוחו לא פעם בתחקירי ענק שטלטלו את מדינת ישראל, וכך גם ברייטינג שתכניתו "אזור מלחמה" מצליחה להשיג בשנה האחרונה. לצופי ערוץ 13, וגם לאלו שלא, ההחלטה להוריד את תכניתו מהמסך נראית תמוהה במיוחד, בטח כאשר עיתונאים בולטים ומוצלחים מהערוץ בוחרים לעזוב אותו בזה אחר זה. כדי שהערוץ לא יקרוס לגמרי (הוא קרוב לשם) וייסגר באופן סופי, הנה שלושה טאלנטים שכדאי להנהלה לשמור עליהם טוב טוב.

גיא לרר

עם כל הכבוד לרביב דרוקר, מלך הרייטינג של הערוץ הוא גיא לרר. תכניתו "הצינור" מצליחה להשיג נתונים גבוהים במיוחד ולעקוף - לא פעם ולא פעמיים - את קשת הענקית ברצועת הלייט נייט. "הצינור" הצליחה למתג את עצמה כתכנית המקדמת תהליכים בחברה, החל מסיירת החרם ועד סופר הצינור שהציע מחירים נמוכים ושוברי שוק. לרר הוא לא רק טאלנט אהוב, פצצת רייטינג ומגיש מעולה, הוא גם מביא איתו אידיאולגיה כל כך חשובה שרשת 13 פשוט חייבים לשמר אותה.

הילה קורח ואודי סגל

אחרי עזיבתה של תמר איש שלום, בערוץ חייבים לשמור את מגישי החדשות שלהם. יותר מהמקצועיות של השניים וכישרון ההגשה שלהם, מגישי חדשות הם הפנים של הערוץ. נסו רק לדמיין איך יראה ערוץ 14 בלי מגי טביבי, או ערוץ 12 בלי יונית לוי. עזיבה של אחד מהם (או גרוע מכך, שניהם) תסמל את התפרקות הערוץ באופן רשמי ותטלטל את הספינה עוד יותר מכפי שהיא מטולטלת. אם כבר השגתם שני מגישים מוכשרים כאלה, אל תגרמו גם להם לעזוב.

אודי סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עומר ירדני

ירדני הוא אמנם לא עיתונאי וגם לא אחד שמביא יותר מדי רייטינג לערוץ בתכנית הבוקר שהוא מגיש לצד רותם ישראל, אבל הוא לגמרי טאנלט שכדאי לרשת 13 לשמור. הסרטונים המגוחכים בהם הוא שר באולפן הפכו אותו לכוכב ברשתות החברתיות ובעמוד של "הפשוטע" (האושייה המובילה בישראל, כידוע) מה שעוזר לערוץ להגיע גם ללבבות של הקהל הצעיר. ירדני מתוק, כובש ובעיקר מצליח להעלות חיוך, ולא אחד כזה שכדאי לוותר עליו בקלות.

רותם ישראל ועומר ירדני, תכנית הבוקר צילום: צילום מסך רשת 13