כשברקע תקיפת חיל האוויר בנמל חודיידה בסוף השבוע האחרון במסגרת מבצע יד ארוכה, משרד הביטחון הגיש בקשה לרכישת שני מטוסי תדלוק חדשים. כעת מתברר שלפי מקורות במשרד הביטחון ובחיל האוויר, אישור הבקשה מתעכב במזכירות המדינה האמריקנית, כך על פי העיתונאי אמיר בוחבוט באתר וואלה.

" type="video/youtube" />

מצטרף לעיכוב באספקת החימושים

שני מטוסי התדלוק הנוספים תוצרת בואינג הם מסוג kc-46. ארבעה מטוסים כבר נרכשו ויחליפו לאורך שלוש השנים הקרובות את מטוסי התדלוק הישנים של חיל האוויר מסוג 'ראם'. הבקשה לרכישת שני מטוסי תדלוק נוספים מתעכבת הפעם דווקא בבירוקרטיה האמריקאית, במזכירות המדינה האמריקנית.

מטוס תדלוק, ישראל רוצה עוד שניים, צילום: Ofer Zidon,FLASH 90

כזכור, בחודשים האחרונים הממשל האמריקני עיכב גם את רכישתם של חימושים כבדים על אף בקשת ישראל. בגלל מעורבות מחלקת המדינה האמריקאית בנושא, הפתרון לבעיה עובר בציר המדיני של שר הביטחון גלנט וראש הממשלה נתניהו שינסו לקבל את האישור המבוקש לקידום העסקה.

היכולות של מטוסי התדלוק

המטוסים מגיעים לטווח העולה על 11 אלף ק"מ, ומסוגלים לשהות באוויר עד 12 שעות. מטוס דוגמת זה יכול לתדלק עשרות מטוסי קרב דרך "פוד" התדלוק שלו שבפיתוח שלו הושקעו מיליארדי דולרים. המתדלק מחברת בואינג מבוסס על מטוס נוסעים 767 ותא הטייס על דרימליינר 787.