מסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בוושינגטון ביום חמישי הקרוב, בשעה 13:00 בצהריים לפי שעון ארה"ב. לאחר מכן, הוא אמור לפגוש את סגנית הנשיא, קמלה האריס. ביום שישי, נתניהו יטוס לפלורידה מוושינגטון ושם ייפגש עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

לפי הדיווחים, ביידן הזמין לפגישת הפסגה בבית הלבן את משפחות החטופים. לשכת ראש הממשלה הודיעה כי פנתה למשפחות החטופים שיצטרפו לטיסה והציעה להם לחזור לארץ בטיסה מסחרית לאור כך שנתניהו מתכנן להישאר בארה"ב גם במהלך סוף השבוע.

נתניהו וטראמפ בבית הלבן. , צילום: קובי גדעון, לע"מ

טראמפ: "במהלך הקדנציה הראשונה שלי, היו לנו שלום ויציבות"

בתחילה, טראמפ דיווח כי ייפגש עם נתניהו בביתו בפלורידה מחר, ביום רביעי. לאחר מכן, תיקן ליום חמישי ולבסוף לאחר מספר שעות פרסם כי הפגישה תתקיים ביום שישי עקב בקשתו של נתניהו. בפוסט שהעלה טראמפ לרשת החברתית שלו כתב: "אני מצפה לקבל את פני ביבי נתניהו במאר-א-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה, ביום שישי. במהלך הקדנציה הראשונה שלי, היו לנו שלום ויציבות באזור, אפילו חתמנו ​​על הסכם אברהם ההיסטורי - וזה יקרה שוב".

דונלד טראמפ | צילום: shutterstock

"מאחר שלא ניתן לטוס בשבת, המשלחת תשוב ארצה מיד בצאת השבת"

הישארותו של נתניהו ליומיים נוספים בארה"ב גררה ביקורת רבה מצד הציבור ופוליטיקאים שונים. לאחר הביקורת, לשכת ראש הממשלה מסרה: "ישנה חשיבות רבה למדינת ישראל שראש הממשלה ייפגש עם הנשיא ביידן ועם שני המועמדים המובילים לנשיאות ארה"ב".

עוד הוסיפו ואמרו: "הבית הלבן קבע ביום חמישי פגישה בין הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו בשעה 13:00, ופגישה מיועדת עם סגנית הנשיא לשעות אחה"צ. משום כך, האפשרות היחידה להיפגש עם דונלד טראמפ היא ביום שישי. מאחר שלא ניתן לטוס בשבת, המשלחת תשוב ארצה מיד בצאת השבת".

הפגישה נדחתה עקב מחלת הקורונה של נשיא ארצות הברית

כזכור, אמש (ב') פורסם כי פגישתם של נתניהו וביידן שהייתה אמורה להתקיים היום נדחתה עקב מחלת הקורונה של נשיא ארצות הברית. במהלך שהותו בארצות הברית, נתניהו אמור לנאום מחר בקונגרס. לפני המראתו הוא מסר: "אני יוצא עכשיו לביקור חשוב ביותר בארה"ב, בזמן שישראל נלחמת בשבע חזיתות, ובזמן של אי ודאות פוליטית גדולה בוושינגטון. בביקור הזה אנאם בפעם הרביעית בפני שני בתי הקונגרס כראש ממשלת ישראל".

" type="video/youtube" />