מאמר נוקב של הקצין שפרש: תא"ל עופר וינטר, שהיה במוקד סערה סביב אי קידומו בצה"ל, כתב מאמר לאתר "מערכות", בית התוכן המקצועי של צה"ל, וטען כי מערכת הביטחון החמירה את המצב מתחילת המלחמה. "מערכת הביטחון הישראלית אבחנה באופן שגוי את הבעיה האסטרטגית שבפניה ניצבת ישראל במלחמת 'חרבות ברזל'", כתב וינטר, "ולפיכך לדעתי הדרך שבחרה לטפל בה והמהלכים האופרטיביים של צה"ל עד כה לא רק שלא פתרו אותה אלא אף החמירו את מצבה של ישראל הרבה יותר ממצבה עת פרצה המלחמה".

תא"ל עופר וינטר, "לא מתבכיינים", צילום: דובר צה"ל

עופר וינטר: מערכת הביטחון לא רואה שוני בין מתקפות הטרור

"בעיני מערכת הביטחון" משווה וינטר, "הבעיה שנשקפה לישראל ממתקפת הפתע של חמאס אינה שונה במהותה ממתקפות טרור רבות שקדמו לה בעשורים האחרונים, ובמיוחד ממערכות בעצימות נמוכה שישראל התרגלה להתמודד במסגרתן עם אויבים בלתי מדינתיים בעשרות השנים האחרונות. הבעיה שאבחנה המערכת בתחילת המלחמה היא אובדן יציבות ביטחונית וערעור הסטטוס־קוו בעקבות מתקפת טרור שפגעה בה, ולפיכך למרות הצהרות על יציאה למלחמה היא ביקשה למעשה לצאת למבצע צבאי נרחב אך מוגבל מיסודו כדי 'להשיב את הסדר הישן על כנו ולייצב את המערכת'".

" type="video/youtube" />

וינטר מסיים את המאמר הארוך בדרישה: "לא מספיק להכות את גדודי חמאס מכות קשות, ואף לא לפרק את יכולותיו הצבאיות. עזה צריכה להפוך למשל ולשנינה בפי העולם כולו, וחמאס מוכרחת להיות ממוגרת. ללא יכולת שלטונית צבאית או מנהיגותית כלל, לתוצאת המערכה בעזה השפעה ישירה על המהלכים בכל הגזרות האחרות. ואם חפצי חיים אנחנו עלינו להשיג בעזה הכרעה ברורה ומוחצת. כך, ורק כך, תשוקם רגל ההרתעה החסרה כרגע בביטחון הלאומי של ישראל."