יממה לפני תחילת המשחקים האולימפיים, איראן קוראת להשעיית ישראל מאולימפיאדת פריז. בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ האיראני שפורסמה היום (ג'), נכתב: "ספורטאים ישראלים לא ראויים להיות נוכחים באולימפיאדת פריז בגלל מלחמתם נגד החפים מפשע בעזה". עוד צוין בהודעה: "הכרזה על קליטתה והגנתה של משלחת משטר הטרור האפרטהייד הציוני פירושה רק מתן לגיטימציה לרוצחי הילדים".

איראן , צילום: שאטרסטוק

איראן אינה הראשונה שקוראת להשעות את ישראל מהתחרות הבינלאומית. אתמול, הוועד האולימפי הפלסטיני פרסם מכתב רשמי ובו נכתב כי ישראל הפרה את הפסקת האש האולימפית, מסורת עתיקת יומין של התחרות, המתרחשת בזמן המשחקים הבינלאומיים, על מנת: "להבטיח סביבה שקטה במהלך המשחקים".

88 ספורטאים וספורטאיות שיתחרו ב-14 ענפי ספורט

המשחקים יתקיימו בין התאריכים 26 ביולי עד ל-11 באוגוסט ויהיו המשחקים האולימפיים ה-33 במספר. העיר פריז תזכה לארח את האירוע בפעם השלישית, 100 שנים לאחר אירוח המשחקים האחרונים ב-1924. כ-207 משלחות מרחבי העולם, הכוללות 10,500 ספורטאים וספורטאיות שיתחרו ב-32 ענפי ספורט שונים. במהלך המשחקים האולימפיים בפריז יתקיימו 329 אירועי תחרות במהלך 19 ימים, וכל האירועים יתקיימו במתקנים חדשים ומתקדמים ברחבי העיר.

" type="video/youtube" />