מי שלא עובד במקצוע ההוראה יודע כמה קשה החופש הגדול יכול להיות עבור הורה. אחרי שניצלתם את רוב ימי החופש שלכם ושמרתם את הנותרים לחופשה המשפחתית בסוף אוגוסט, נותרה רק אפשרות אחת: עבודה מהבית. אתם שם אבל לא שם, יש מבוגר אחראי בסיטואציה אבל המבוגר האחראי צריך לעבוד עכשיו. הנה 5 רעיונות לדברים שיעסיקו את הילדים בזמן שאתם עובדים, בלי לשבור את הבית.

1. טלוויזיה

אנחנו יודעים, זה לא חינוכי, זה לא מומלץ, זה לא כדאי, אין צורך לצעוק. אבל לפעמים אין ברירה, ואם נודה באמת - זה לא עד כדי כך נורא. אם לא מתחשק לכם שהילדים ישבו מול הטלוויזיה במשך שעות בלי בקרה אתם תמיד יכולים לתת להם לצפות ביוטיוב וכך תבחרו את התוכן בו הם צופים ותהיו מודעים לאורך של כל תכנית. יש לא מעט תכנים חינוכיים ונחמדים כמו ניידת החלומות או הסרטונים של רעותי.

2. פאזל

אם יש פעילות שיכולה להעסיק ילדים במשך שעות זה פאזל - ועדיף שיהיה עם כמה שיותר חלקים. בחרו פאזל עם ציור שהילד יאהב ותבטיחו לו להגיע לראות שהכול יהיה מורכב עד הסוף. אם הפאזל מספיק מאתגר, יובטח לכם שקט לפחות לכמה שעות.

3. זום עם סבתא

סבתא אולי לא יכולה להגיע לבייביסטר, אבל זה לא אומר שהיא לא יכולה לעשות אותו. אתם תמיד יכולים להשאיר עם הילד מחשב ולסנג'ר את כל קרובי המשפחה לבייביסטר וירטואלי - שיחה עם הדודה, עם סבא, עם בן הדוד שבאותו הגיל - כל אחד מהם יעסיק אותו לכמה דקות של שקט.

4. יצירה לא מלכלכת

הילדים שלכם רגילים להכין יצירות בגן או בבית הספר היסודי, ואלו יכולות להעסיק אותן במשך שעות. כמובן שגואש או טושים לא באים בחשבון (אלא אם תכננתם לסייד למחרת את כל הקירות) אך יצירה לא מלכלכת יכולה להיות תעסוקה טובה. הדבקת מדבקות, קיפולי נייר, פלסטלינה, כל דבר שמגיע עם חוברת הוראות שהילדים יכולים לתפעל בעצמם.

5. הצגה

אם יש לכם יותר מילד אחד, אתם תמיד יכולים לשלוח אותם להכין הצגה. לא ברור למה אבל הפעילות הזאת יכולה להעסיק ילדים במשך שעות. תנו להם גישה לארגז תחפושות או אפילו למטפחות של אמא ותבטיחו להם שבעוד שעתיים תתיישבו להצגת בכורה חגיגית ותמחאו כפיים למחזה המדהים שיפיקו.