עיריית ירושלים הודיעה היום (ג') כי החל מתחילת חודש אוגוסט בשבוע הבא, תעריפי החניה יתייקרו באופן דרמטי למי שאינם תושבי העיר ירושלים או שהם תושבים אך רכבם אינו רשום בעירייה. כך, לפי ההחלטה, מי שכתובתו במרשם האוכלוסין אינה ירושלים ייאלץ לשלם 12.40 שקלים לשעת חניה לעומת 6.90 שקלים עד היום, עלייה של כמעט פי שניים במחיר.

תושבי ירושלים שרשומים במרשם האוכלוסין ימשיכו עם התעריף הנוכחי

מנגד, תושב העיר שכתובת מגוריו במרשם האוכלוסין היא בירושלים ועדכן את פרטי רכבו במערכות העירייה, ימשיך לשלם את התעריף הקיים, לפני העלאה, בסך של 6.90 שקלים לשעת חניה, וגם יהיה זכאי לשעת חניה (מצטברת) חינם ביום.

חברי המועדון הירושלמי יזכו להנחה נוספת

בנוסף, תושב העיר שרכבו רשום בעירייה וגם רשום ב'מועדון ירושלמי', יזכה לשעת חניה (מצטברת) חינם ביום, והחל משעת החנייה השנייה, יזכה להנחה של 20% על התעריף של תושבי ירושלים, שעומד כאמור על 6.90 ש"ח לשעה. עוד ציינו בעייריה כי חברי מועדון ירושלמי זכאים גם להטבה של 20% בחניונים נבחרים ברחבי העיר.

ההסבר של עיריית ירושלים להתייקרות הדרמטית: "לעודד שימוש בתחב"צ"

בעיריית ירושלים טענו כי המהלך נועד לתת העדפה לתושבי העיר בחניה ברחבי העיר ולעודד הגעה לירושלים ותנועה בה ברשת התחבורה הציבורית הרחבה שבעיר. עוד ציינו בעירייה כי בשנים האחרונות פותח מערך התחבורה הציבורית בעיר, תוך קידום ופיתוח מערך הרכבות הקלות, הקמת נת"צים ומתן העדפה לתחבורה ציבורית ברמזורים וכן קו רכבת מהיר ונוח מירושלים להרצליה, דרך תל אביב.