הפרקליטות הודיעה היום (ב') כי נעשית בדיקה סביב התבטאות של גולן משנה שעברה ובה לכאורה עודד סרבנות. בתגובה לפנייה שנעשתה בשנה שעברה נגד חבר הכנסת לשעבר ובה ציטוטים המעידים לכאורה כי עודד סרבנות, בפרקליטות השיבו כי הפנייה הועברה למשנה לפרקליט המדינה וההתבטאות הבעייתית נמצאת בבחינה של חטיבת החקירות במשטרת ישראל.

מכתב התשובה של הפרקליטות צילום: צילום מסך

יו"ר הדמוקרטים צוטט: "סרבנות היא כלי לגיטימי"

כזכור, לפני שנה, על רקע המאבק ברפורמה המשפטית נחשף ציטוט של יאיר גולן שבו נשמע גולן מצהיר כי "סרבנות היא כלי לגיטימי. יש להגדיל את הסרבנות גם בקרב צעירים המועמדים להתגייס לצה"ל אם הממשלה לא תתיישר לפי רצון המחאה". בעקבות הפרסום פנה מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד במכתב ליועמ"שית גלי בהרב מיארה בדרישה לחקור התבטאויות שיש בהם הסתה לסרבנות מצד יאיר גולן, ועתה כאמור, הגיעה התשובה.

"היועמ"שית בחרה שלא לבצע שום פעולה"

"כבר לפני שנה זיהינו והתרענו בפני הנזק הרב שגרמה תופעת הסרבנות לביטחון המדינה" אמר יהודה ולד, מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, "לצערנו היועמ"שית בחרה שלא לבצע שום פעולה כדי להתמודד עם ההסתה לסרבנות, כולל מצד אנשי ציבור, למרות פניותינו הרבות שנבעו מתוך דאגה אמיתית לבטחון המדינה ושלמות הצבא".

"למצות את הדין עם כל מי שהיה שותף לקמפיין"

ולד הוסיף: "אני מקווה שכעת, לאחר שהתבררה חומרת המעשים תפעל הפרליקטות על מנת למצות את הדין עם כל מי שהיה שותף לקמפיין לפירוק הצבא והחלשת האחדות במדינה כדי שדברים כאלו לא יחזרו על עצמם חלילה".