במקום לתקוף בלבנון: משרד החקלאות הודיע כי בקרוב יוצבו עוד כ-300 מיגוניות נוספות לביטחון החקלאים בצפון ולרציפות תפקודית. מדובר בתוספת על ה-1,100 מיגוניות שכבר הוצבו ומשמשות את החקלאים בצפון ובדרום. מדובר בתקציב של כ-15 מיליון שקלים שישמשו לטובת ביטחון החקלאים, שעובדים עד התלם האחרון גם תחת אש.

1,100 מגוניות כבר הוצבו על ידי המשרד

המשרד פועל מול יצרני המיגוניות כדי לקדם את ייצורן בהקדם הניתן. המיגוניות יוצבו כמובן ללא כל עלות מצד החקלאים לפי אזורי הסיכון. 300 מיגוניות אלה מצטרפות ל-1,100 מגוניות שכבר הוצבו על ידי המשרד.

המיגוניות יפוזרו באזורים בהם קיימים ריכוזי עובדים

המיגוניות יפוזרו באזורים בהם קיימים ריכוזי עובדים כדוגמת: רפתות, לולים, שדות ומטעים חקלאיים, בתי אריזה ומכוני מיון, בהתאמה לצורכי החקלאים והחקלאיות. במשרד מציינים כי הצבת המיגוניות נדרשה לטובת שמירה על ביטחון החקלאים, עוד בטרם פרצה המלחמה. מתחילת המלחמה ובשל פערי מיגון קריטיים שעלו מהשטח, המשרד המשיך לרכוש ולהציב מיגוניות לחקלאים בגבולות הדרום והצפון, על אף שזה לא בתחום פעילותו.

במקביל, כחלק מפעולותיו של המשרד בימי המלחמה, גורמי המקצוע נמצאים בקשר ישיר עם החקלאים באזורי הלחימה מצפון ומדרום, להבין את הקשיים והאתגרים העולים מהשטח, ולסייע במציאת פתרונות ופתיחת צווארי בקבוק מול גורמי ממשלה אחרים, כל זאת באופן מידי ככל הניתן. המשרד מאפשר לחקלאי הצפון להסתייע בפרויקטור מקצועי, שמסייע לחקלאים למצות את זכויותיהם וזכאותם לפיצויים מרשות המסים.