על נשיא ארצות הברית המכהן הופעלו לחצים כבדים לפרוש מהבחירות הקרובות לנשיאות, בייחוד לאחר העימות עם דונלנד טראמפ, במהלכו נראה עייף ומבולבל. הערב (א') נכנע לבסוף הנשיא, והודיע כי הוא פורש מהמירוץ לנשיאות ארצות הברית, ומפנה את מקומו כנציג המפלגה הדמוקרטית.

קמלה האריס מקבלת את תמיכתו של ביידן

ביידן גם מודיע על תמיכה בסגניתו לנציגה הבאה: "חבריי הדמוקרטים, החלטתי לא לקבל את המועמדות ולמקד את כל האנרגיות שלי בתפקידי כנשיא למשך שארית כהונתי. ההחלטה הראשונה שלי כמועמדת המפלגה ב-2020 הייתה לבחור בקמלה האריס כסגנית הנשיא שלי. וזו הייתה ההחלטה הכי טובה שעשיתי. היום אני רוצה להציע את תמיכתי המלאה ואת התמיכה שלי לקמלה להיות המועמדת של המפלגה שלנו השנה. דמוקרטים - הגיע הזמן להתאחד ולנצח את טראמפ. בוא נעשה את זה".

קמלה האריס צילום: Daniel Hernandez-Salazar,Shutterstock

"קיוויתי להיבחר בשנית"

"זה היה הכבוד הגדול של חיי לשרת כנשיא שלכם. ולמרות שקיוויתי להיבחר בשנית, אני מאמין שזהו האינטרס הטוב ביותר עבור מפלגתי ועבור המדינה, שאפרוש ושאתמקד בחובותיי כנשיא עד לשארית כהונתי. אדבר על החלטתי בפירוט רב יותר בהמשך השבוע", הבטיח.

טראמפ: "ביידן החזיק בתפקיד רק באמצעות שקרים ופייק ניוז"

המתמודד הרפובליקני כתב ברשת החברתית שלו, Truth: "ביידן המושחת מעולם לא היה כשיר לרוץ לנשיאות, ובטח שלא לכהן. הוא החזיק בתפקיד רק באמצעות שקרים ופייק ניוז. כל אלו שמסביבו, כולל הרופאים והתקשורת, ידעו שהוא לא מסוגל להיות נשיא. עכשיו תראו מה הוא עשה למדינה. אנחנו עוד נסבול מאוד מהכהונה שלו, אבל נתקן את הנזק שעשה במהירות".

ביידן יוחלף ככל הנראה על ידי סגניתו, קמילה האריס, שתתמודד מול טראמפ בבחירות. כזכור, רק בשבוע האחרון אמר ביידן כי יפרוש רק אם רופאיו יחליטו שמצבו הרפואי אינו מאפשר התמודדות. על אף ההודעה הדרמטית, פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו השבוע צפויה להישאר ללא שינוי. עם זאת, על פי הערכות, ייפגש נתניהו גם עם טראמפ.