לשכת ראש הממשלה מעדכנת על התפתחות נוספת במשא ומתן בדרך לעסקת שחרור החטופים: "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום דיון מעמיק בנושא החטופים יחד עם צוות המשא ומתן ובכירי מערכת הביטחון. הוא הנחה להוציא משלחת מו"מ ביום חמישי הקרוב".

סינוואר ונתניהו, |, צילום: קובי גדעון /לע"מ, פלאש 90. עבד רחים חטיב

שר הביטחון גלנט בירך את החלטת ראש הממשלה בפומבי: "מברך את ראש הממשלה על ההחלטה לשלוח את צוות המו"מ לחידוש השיחות - על מנת להשיב את חטופינו הביתה. ראש הממשלה, בהצלחה בנסיעתך החשובה לארה"ב - בת בריתנו המרכזית. לאור ההישגים המבצעיים במלחמה, נוצרו התנאים ויש חלון הזדמנויות מוגבל למתווה לשחרור חטופים. גם אם ישנם חילוקי דעות, מערכת הביטחון כולה מגבה אותך במשימה להביא הסכם".

חבר הקבינט: מעריך שתהיה עסקה תוך שבועיים

בראיון בחדשות 12, התבטא היום (א') שר האנרגיה וחבר הקבינט אלי כהן על סוגיית החטופים. השר העריך שתוך שבועיים יסוכמו כל פרטי עסקת החטופים לאור ההתגמשות שמראה חמאס בשבועות האחרונים אל מול הלחץ הצבאי עליו.

השר אלי כהן הסביר: "אנחנו רואים בין היתר כתוצאה מפעילות מאוד חשובה של צה"ל, שחמאס מתגמש". עוד הוא חשף כי "יש עוד מספר פרטים שנותרו לסגור, ואני מעריך שתוך שבועיים יהיה ניתן לסגור ולסכם את אותם פרטים".

ציר פילדלפי חשוב שיישאר בידינו

השר כהן הוסיף כי חלק מהפרטים הקריטיים בעסקה נוגעים לנכסים ביטחוניים שישראל מבקשת לשמור לעצמה כחלק מהשמירה על הביטחון: "תוך שמירה על הדברים הביטחוניים כמו ציר פילדלפי שחשוב שיישאר בידינו".

כזכור, במהלך ביקורו של ראש הממשלה ברפיח לפני כשלושה ימים, הדגיש כי "התחזקתי בהבנה שהפעולה העצומה שלהם מעל הקרקע ומתחת לקרקע חיונית לביטחון ישראל, והתחזקתי בהבנה שההחזקה שלנו בציר פילדלפי ובמעבר רפיח הם חיוניים להמשך".