שר הביטחון גלנט בפיקוד המרכז: "ההנחייה לכוחות בפיקוד המרכז: חיסול שיטתי של כל גדודי הטרור ביו"ש - לא נאפשר שאזרחינו יהיו בסיכון בגלל האכוונה האיראנית, הסרנו את המגבלות על הפעלות כלי הטיס ביו"ש ואם יהיה צורך נרחיב זאת"

שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב ראשונה עם מפקד פיקוד המרכז הנכנס האלוף אבי בלוט, בהשתתפות מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף יקי דולף, מפקד מג"ב איו"ש תת-ניצב ברק מרדכי, קציני הפיקוד ונציגי השב"כ.

בדיון, שר הביטחון קיבל סקירה על פעילות הכוחות בגזרה לסיכול ניסיונות פיגועים, לחיסול ההתארגנויות החמושות במחנות הפליטים ולשיפור מרכיבי הביטחון ביישובים עבור חיזוק ביטחון התושבים.

שר הביטחון עמד על הצורך בחיסול עקבי ושיטתי של כל ההתארגנויות החמושות, והדגיש כי יש לצה"ל את הגיבוי המלא לפעול עבור השגת המטרה.

שר הביטחון גלנט אמר בתום הערכת המצב:

"סיימתי כעת הערכת מצב בפיקוד המרכז לראשונה עם אלוף הפיקוד הנכנס. גזרת פיקוד המרכז היא גזרה שבה טרור מבעבע, בין היתר כתוצאה מהכוונה של איראן, חיזבאללה וגורמים אחרים ששואפים לערער את המצב כאן".

"אתמול פעלנו 2,000 קילומטר ממדינת ישראל, כעת אנחנו נמצאים בלב מדינת ישראל, גם כאן אנחנו נדע לפעול. לפני חודשים אחדים הסרתי את המגבלות על הפעלת כלי טיס של חיל האוויר כולל תקיפה בפיקוד המרכז, על מנת לסכל טרור מבלי לסכן חיילים באופן מיותר - אם יהיה צורך, אנחנו נרחיב את העניין הזה".

"הנחתי את פיקוד המרכז, את צה"ל, את הרמטכ"ל לוודא שכל פעולות גדודי הטרור בתוך מחנות הפליטים מסוכלות ואנחנו הולכים ומרסקים את הגדודים האלה - בג'נין, בטולכרם, בטובאס ובמקומות אחרים. אנחנו נפעל בהתאם, לא נאפשר להביא מצב שאזרחי ישראל יהיו תחת סיכון כתוצאה מפעולתם של טרוריסטים שמוכוונים מאיראן".