ההוצאות בארנקים דיגיטליים הגיעו ביוני 2024 לשיא של 5.596 מיליארד שקלים - זינוק של 61.4% לעומת יוני אשתקד. ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים היוו בחודש שעבר יותר מ-31% מסך ההוצאות של הציבור הישראלי בעסקאות פיזיות בבתי העסק.

הישראלים משלמים יותר בדיגיטל | צילום: shutterstock

הכי הרבה הוצאות - ענפי מזון

53.3% מסך ההוצאות של הישראלים במהלך החציון הראשון של השנה באמצעות ארנקים דיגיטליים (16.569 מיליארד שקלים) התבצעו בענפי המזון של המשק – רשתות המזון (7.461 מיליארד שקלים), מסעדות, בתי קפה ומזון מהיר (5.884 מיליארד שקלים), מכולות ופיצוציות (22.316 מיליארד שקלים), ומעדניות, קצביות ומאפיות (908.479 מיליון שקלים). ענפי הביגוד וההנעלה מהווים 11.8% מסך ההוצאות בארנקים דיגיטליים (3.681 מיליארד שקלים) המתפלגים ב-3.271 מיליארד שקלים בחנויות ההלבשה וההנעלה ו-409.451 מיליון שקלים על חנויות ביגוד וציוד הספורט.

"לכן העלייה בענף זה היא הגבוהה ביותר"

סמנכ"לית פיתוח עסקי, שיווק ומכירות בשבא, טלי הולנברג: "היקפי ההוצאות בארנקים דיגטליים ממשיכים לצמוח בקצב גבוה. נתוני ההוצאות לפי ענפים מצביעים על כך שמירב הפעילות בארנקים מתבצעת בענפי המזון השונים המרכזים יותר ממחצית מסך ההוצאות. במהלך החציון הראשון של 2024 ראינו את תחילת המעבר של תחנות הדלק למסופים המאפשרים ביצוע פעולות באמצעות ארנק דיגיטלי ולכן העלייה בענף זה היא הגבוהה ביותר".