ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה לתקשורת לאחר המתקפה בנמל החות'י: "הנמל שתקפנו אינו נמל תמים. הוא שימש למטרות צבאיות, הוא שימש כנקודת כניסה לנשק קטלני שסופק לחות׳ים על ידי איראן. הם השתמשו בנשק הזה כדי לתקוף את ישראל, לתקוף את מדינות האזור, לתקוף נתיב שייט בינלאומי, נתיב שייט מהחשובים בעולם".

נתניהו: "הפעולה - תגובה על מתקפת המל"ט"

"הפעולה הזאת פגעה במטרות במרחק 1,800 ק׳׳מ מגבולותינו. היא מבהירה לאויבינו שאין מקום שהזרוע הארוכה של מדינת ישראל לא תגיע אליו. התקיפה באה בתגובה ישירה למתקפת המל׳׳ט בה נהרג אזרח ישראלי ונפצעו אזרחים נוספים, היא גם באה בהמשך לתוקפנות החות׳ים נגד מדינת ישראל מאז תחילת המלחמה. במשך שמונת החודשים האחרונים, החות'ים שיגרו מאות טילים בליסטיים, טילי שיוט ומל׳׳טים נגד ישראל".

מטוס קרב של חיל האוויר, אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. עופר צידון

"כמו חמאס וחיזבאללה, החות׳ים הם חלק בלתי נפרד מציר הרשע של איראן. ציר זה פועל לא רק נגד ישראל, הוא מאיים על שלום העולם כולו. ישראל מצפה מהקהילה הבינלאומית להגביר את מאמציה נגד איראן וגרורותיה, כדי לבלום את תוקפנותה של איראן, וכדי להגן על חופש השייט הבינלאומי. כל מי שמבקש לראות מזרח תיכון יציב ובטוח צריך להתייצב נגד ציר הרשע של איראן, ולתמוך במאבקה של ישראל נגד איראן וגרורותיה: הן בתימן, הן בעזה, הן בלבנון, בכל מקום".