על רקע האג, סגנית נשיא אקוודור מפגינה סולידאריות עם השומרון וקיבלה תעודת אזרחות כבוד מידי ראש מועצת שומרון יוסי דגן, בפני אלפים מתושבי השומרון בפסטיבל 'עלמא'. יוסי דגן: "הבנייה של היהודים את ארץ ישראל היא עשיית צדק היסטורי לא רק עבורם, אלא צדק לכל העולם". רגע לפני הדיון בבית הדין בהאג בנושא יהודה ושומרון, משמיעה סגנית נשיא אקוודור קול קצת אחר.

תעודת אזרחות כבוד של השומרון

סגנית נשיא אקוודור וורוניקה רוחאס, הייתה אורחת הכבוד של פסטיבל הכלייזמרים ה-8 של השומרון, פסטיבל 'עלמא', שהתקיים ברבבה. וקיבלה תעודת אזרחות כבוד של השומרון מידי ראש המועצה יוסי דגן בפני אלפים מתושבי השומרון שהשתתפו בפסטיבל.

את התעודה קיבלה וורוניקה רוחאס לאחר שהביעה סולידריות עם יהודה ושומרון בביקורה האחרון וכעת הגיעה שוב לשומרון וקיבלה תעודת אזרחות כבוד. מועצה איזורית שומרון פועלת בשנים האחרונות לייצר חיבורים עם גורמים בין לאומיים, ומארחת חברי קונגרס, חברי פרלמנטים ושרים.

לפני כחצי שנה המועצה אירחה את סגנית הנשיא בשומרון. רוחאס התרשמה והתחברה למקום בסיור. לביקורה התלווה הארכיבישוף מלכי - סאדק, תושב לשעבר של העיר בית לחם. ראש מועצת שומרון העניק את התעודה לסגנית הנשיא כהוקרה על תמיכתה וההזדהות שהיא מביעה עם תושבי יהודה ושומרון בפרט, ותושבי מדינת ישראל בכלל.

"חברת אמת של מדינת ישראל ושל ההתיישבות החלוצית בשומרון"

בתעודה נכתב: "תעודת אזרחות כבוד מוענקת לגברת ורוניקה רוחאס סגנית נשיא אקוודור. על היותך חברת אמת של מדינת ישראל ושל ההתיישבות החלוצית בשומרון, ארץ התנ"ך. ועל חיזוק ההתיישבות במדינת ישראל בצל המלחמה. להמשך עשייה, ידידות וקידום חזון משותף של צדק. בהוקרה והערכה רבה".

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, אמר בטקס הענקת התעודה: "הגברת ורוניקה רוחאס היא שותפה אמיתית של צדק בעולם. הבנייה של היהודים את ארץ ישראל היא עשיית צדק היסטורי לא רק עבורם, אלא צדק לכל העולם. בחצי השנה האחרונה שמחנו לארח אותך כאן בשומרון להכיר לה את ארץ התנ"ך, את האוכלוסייה החלוצית היקרה שאנחנו רואים כאן מולנו. והיה לנו הכבוד לקבל תמיכה ברמה הגבוהה ביותר- מסגנית נשיא מדינה שאנחנו מקווים שגם בקרוב תהיה נשיאת המדינה של אקוודור, ידידת השומרון".

"בשם כל ההתיישבות היהודית בשומרון אני מתכבד להעניק לך את תעודת אזרחות כבוד רשמית של המועצה האזורית שומרון". ורוניקה רוחאס, סגנית נשיא אקוודור הודתה לדגן ואיחלה שלום לישראל: "תודה לשומרון, תודה לידידי היקר והגדול יוסי דגן, איש אמיץ, איש שמתמיד באהבתו לשומרון ולישראל. אקוודור איתכם. באמריקה הלטינית, אקוודור אוהבת את ישראל".

דגן וסגנית נשיא אקוואדור, צילום: רועי חדי

"כסגנית נשיא אקוודור, אני אומרת: האדמה הזו שניתנה לפני אלפי שנים היא שלכם ושייכת לכם. היום אני מברכת את אלוהי ישראל ומברכת את הארץ הנפלאה הזאת של שומרון וישראל לעד. לאלוהים הגדול של ישראל, אני חבה את כל הכבוד להיות איתכם היום ולקבל את ההכרה הזו. שליחות השלום שלי היא לאחל לכם, למרות המלחמה, את הברכה והאושר לארצכם ולמשפחותיכם. תודה לך יוסי דגן, תודה שהזמנת אותי לאהוב את הארץ הזו ולברך אותה".

הדברים הללו מגיעים על רקע נסיונות חוזרים ונשנים של גורמים בעולם לפגוע ביו"ש ועל רקע חוות הדעת שצפויה להגיע בשעות הקרובות מהאג בנושא מעמד הישובים ביו"ש. ביקורה של רוחאס יוצא דופן במיוחד, ומלמד כי לא "כל העולם נגדנו". במהלך הערב הופיע הזמר אברהם טל בהופעה משותפת בפעם הראשונה יחד עם הזמר רביב כנר.

אברהם טל אמר לקהל: "שומרון איזה יפים אתם. כיף אתכם!"

בנוסף בשומרון החליטו לתת מקום גם ליוצרים מהאיזור, ואלנתן שלום, זמר ומלחין לחנן בן ארי, מירי מסיקה, שירי מיימון, מיקה משה ואחרים, תושב קרית נטפים שבשומרון, הופיע עם השירים שכתב לחנן בן ארי ולמיקה: "אמא אם הייתי", ו "יש לך אותך" ואמר: "כבוד להיות פה. תודה מועצה אזורית שומרון. בית שלי. איזה כיף שיש אתכם!".

הפסטיבל, הקרוי גם "פסטיבל עלמא", הופק ע"י אגף ישובים ומתנ"ס במועצה האזורית שומרון וע"י: משה צ'יקו בן זמרה המנהל האמנותי של הפסטיבל הוא: אלנתן שלום, הפסטיבל נמשך שלושה ימים ובמסגרתו הופיעו מיטב הזמרים הישראלים וזמרי המוזיקה היהודית, ביניהם אברהם טל, רביב כנר, ביני לנדאו, אלייצור ואומנים נוספים. השנה הפסטיבל התקיים שלושה ימים ביישובים איתמר, סלעית כשמרכזו ברבבה שבשומרון.