במשרד הבריאות מעדכנים כי התקלה העולמית משפיעה על מספר בתי החולים ברחבי הארץ ובהם: שערי צדק, הלל יפה, לניאדו, ברזילי, שיבא, וולפסון, שמיר אסף הרופא, רמב"ם, מעייני הישועה, נהריה, פוריה, בני ציון, זיו, בית החולים הצרפתי בנצרת, בית החולים האיטלקי בנצרת וכן על קופת חולים מאוחדת".

בתי החולים עברו לעבודה ידנית

בשלב זה, בתי החולים עברו לעבודה ידנית ולא נרשמו תקלות במוקד 101 של מד"א. במידה ויתפתחו תקלות או קשיים במענה, ניתן להתקשר למוקד 100 שמסונכרן עם המוקד של מד"א. במשרד הבריאות אומרים כי אין פגיעה בטיפול הרפואי במטופלים בבתי החולים שהושפעו מהתקלה והם פועלים כפי שתורגלו בשנים האחרונות בעבודה ידנית.

מוקד מד"א, אילוסטרציה, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

ההוראה של משרד הבריאות למד"א

משרד הבריאות הנחה את מד"א לפנות מטופלים לבתי חולים שלא הושפעו מהתקלה. החל מהבוקר מערך התקשוב של משרד הבריאות פועל לטיפול בתקלה מול החברה העולמית ובנוסף החל לתת מענה מהיר באמצעות פתרונות מקומיים מול ארגוני הבריאות בישראל עד לפתרון מהחברה בארה"ב. בעקבות כך, שירותים מסויימים החלו כבר לחזור.

כזכור, בשל קריסת שירותים של חברת אבטחת הענן "CrowdStrike" זוהו תקלות בקו הטלפוני של מד"א, במערכות המחשוב של בתי החולים בישראל. במקביל, תקלות נרשמו גם במערכות הבנקים ובניהם, בנק הפועלים, לאומי, ושל גופים נוספים.