לקראת שליחת 1,000 צווי גיוס ביום ראשון הקרוב, הערב נחשפו מסמכים פנימיים של צה"ל המגדירים בין היתר את תנאי הקבלה לחטיבה החרדית החדשה. לפי התוכנית, חיילי החטיבה החרדית החדשה ידרשו לעמוד בתנאים הבאים: שמירת שבת ומועדי ישראל, חבישת כיסוי ראש, הימנעות מוחלטת מאלימות פיזית וניבול פה, התנהגות ההולמת את אורחות חייו של המגזר החרדי, ושמירה על כללי משמעת. כך לפי דיווח של איתי בלומנטל.

זמן ייעודי לטבילה במקווה מדי יום

לפי התוכנית, החיילים החרדים יזכו להפרדה מגדרית לאורך כולל שירותם ומפקדיהם יהיו גברים שומרי תורה ומצוות, החיילים יקבלו שיעורי תורה והמזון שיוגש להם יהיה כשר למהדרין. בנוסף, לוחמי החטיבה החרדית יקבלו גם בזמן הטירונות זמן ייעודי לטבילה במקווה מדי יום.

ריתוק - רק עם תפילות במניין ואוכל כשר למהדרין

גם הענישה המשמעית לחייל החרדי תהיה שונה. במסמכים נקבע כי "בכל דין משמעתי יש להיוועץ קודם כל עם ראש מדור חרדים כדי לוודא שתנאי העונש תואמים את תנאי המסלול. ריתוק ביחידה מותנה אל ורק בבסיס מאושר, לאחר וידוא מענה תפילות במניין ומזון כשר למהדרין. ביחידה שאינה מותאמת ללינת חרדים ישתחרר החייל לביתו. ריתוק בכל מקרה אינו כולל שישי ושבת".

הגדרת הפרופיל תשונה כדי למזער פגיעה בשידוכין של המתגייס

במסמכים נכתב כי "התאמת השיבוץ לגיל הגיוס ולמצב הפרטי אינה מחייבת את הגדרת הפרופיל, כך שתיבחן האפשרות להגדיר פרופיל מתאים ולא פרופיל מרבי. להתאמת התפקיד יהיה משקל גבוה יותר בקביעת הכושר הרפואי, ייתכן שהגדרת פרופיל נמוך יזיק לתדמיתו של המתגייס החרדי, בעיקר בענייני שידוכין, לכן נדרש לקחת זאת בחשבון".

היעד הכולל של צה"ל: 5,000 מתגייסים חרדים

במסמכים הפנימיים צוינו גם יעדי הגיוס החדשים: הגדלת נוכחות החרדים בזרועה היבשה מ-1,000 ל3,000, בחיל האוויר מ-115 ל-300, באמ"ן מ-90 ל-450, באגף התקשוב מ-73 ל-300, בחיל הים מ21 ל-50, באכ"א מ-220 ל-600 ובמשטרה ומג"ב מ-48 ל-200. היעד הכולל שנקבע - 5,000 חיילים בשנה