הקיץ הגיע, נתב"ג מפוצץ במשפחות עם ילדים קטנים, בחבורות גדולות של בני נוער, ובזוגות שהשאירו את הילדים אצל סבתא וסבתא וברחו לחופשת אוורור קצרה. אז לא משנה לאיזה אחת מהקטגוריות אתם משתייכים, אם בכלל, הנה עשרה דברים שאתם חייבים לקחת למטוס.

1. אטמי אוזניים - אין דבר יותר גרוע מלעלות לטיסה, להשעין ראש אחורה, להביט בישראל ממעוף הציפור, ואז התינוק שנמצא שני מושבים לפניך מחליט שהגיע הזמן לקצת דרמה ופורץ בבכי שנמשך ארבע שעות ברצף. כדי להתגונן מפניו, ומפני שני המתבגרים שהחליטו לריב בקול על המושב ליד החלון, תפרגנו לעצמכם באטמים - ובקצת שקט ושלווה.

2. כרית טיסה - אין אדם שבאמת מצליח לישון כמו שצריך בלילה שלפני הטיסה. עם כל התרגשות והפחד לשכוח את הדרכון, סביר להניח שלא תעצמו עיניים ערב קודם. ולכן, אל תשכחו להביא כרית נוחה שתציל אתכם מהירדמות בתנוחה שתתפוס לכם את הגב לשארית החופשה.

3. כיסוי עיניים - הבאתם כרית ותכננתם לישון, אבל האורות במטוס עוד לא נכבו? או שנכבו, אבל מי שיושב לידכם החליט לצפות במרתון סרטי מארוול? כיסוי עיניים ירדים אתכם במהירות האור.

אילוסטרציה צילום: Zurijeta,Shutterstock

4. קרם הגנה - תופתעו, אבל אתם נמצאים בסכנת חשיפה לשמש גבוהה בהרבה בשעה שאתם יושבים במטוס. קרני ה-UVA חודרות בקלות את חלונות המטוס, ובגלל הגובה אתם נמצאים בסיכון גבוה יותר מאשר על הקרקע. לכן, תעשו לעור שלכם טובה, ותדאגו להתמרח.

5. בקבוק ריק - אמנם אסור להעביר מים באבטחה, אבל בזמן העלייה למטוס וגם במהלך הטיסה אתם תרצו לשתות. אז במקום לחכות כמו מסכנים שהדיילת תעיף לכיוונכם מבט, תארזו מראש בקבוק ריק, ותמלאו אותו באחת מהברזיות שנמצאות בדיוטי פרי.

6. סוודר - אף פעם אי אפשר לצפות מה תהיה הטמפרטורה במטוס, אבל בדרך כלל צוות הטיסה מעדיף להקפיא את החלל מאשר לחמם אותו. קחו עליכם משהו חם, ואל תתקעו עם השמיכות המעפנות שמחלקים בטיסה.

7. מברשת שיניים - תקף בעיקר לאלה שנוסעים רחוק. לאחר שעות ארוכות של טיסה, ורגע לפני הנחיתה, אתם תרגישו את הצורך בהתרעננות. לכן תארזו בתיק למטוס מברשת שיניים (ומשחת שיניים מוקטנת למיטיבי לכת) ותשקיעו בעצמכם חמש דקות של ריענון בשירותים.

אילוסטרציה צילום: Matej Kastelic,Shutterstock

8. מגבונים - או טישו. אין דבר יותר שימושי מזה במהלך הטיסה.

9. ירקות חתוכים - לאוהבי האוכל במטוס, וגם לאלה שלא, מומלץ להביא איתכם נשנושים לשעות הארוכות. אני ממליצה על ירקות חתוכים, אבל גם כל מאכל אחר שקל להביא בקופסא, ולא יעשה ריח מסריח בכל המטוס, יכול לעבוד.

10. אוזניות - לפעמים הדיילות מחלקות אוזניות ולפעמים לא. אבל כך או כך, עדיף להביא את האוזניות המוצלחות שלכם מהבית, כך שיהיה לכם נוח והאיכות של הסאונד תהיה גבוהה בהרבה מאוזניות החוט החד פעמיות שתקבלו.