העונה הנוכחית של האח הגדול גוררת איתה יותר ביקורות מכל תוכנית ריאליטי אחרת שמשודרת בימים אלה. הטוענים נגדה כועסים על עצם כליאת דיירים בבית, בעודם מתווכחים על אוכל ומתגעגעים למשפחתם, בשעה שיש חטופים בעזה. גם עיתונאי ynet רן בוקר לא חוסך מההפקה את הביקורת.

איזכור החטופים - כמו חסות מסחרית

"באח הגדול מנסים תוכנית אחר תוכנית להזכיר את החטופים, מפעם לפעם זה נראה הזוי ומגוחך יותר, זה נראה אפילו כמו חסות מסחרית. אני מבין את הרצון של רשת והפקת האח הגדול ומאמין שזה מגיע מכוונה טובה, אבל המעבר החד הזה בין אזכור החטופים ל'עכשיו אפשר להתחיל באח הגדול', מחטיא למטרה" הוא טוען.

רן בוקר, צילום: Ckbsea/cc-by

איזכור החטופים רגע לפני פתיחת התוכנית זה לטעמו, "חסר רגישות ברמה שמעציבה אותי בכל פעם מחדש. אפשר ורצוי למצוא פתרונות אחרים כדי לשדר תוכניות בידור כדי לספק אסקפיזם ולחבר את זה למצב במדינה וכמובן לאחינו בשבי, האח הגדול בעצמו עשה את זה באחד המקרים העונה. אבל לא לעשות את זה כדי לסמן וי או כדי לחסוך את הביקורות, כי זה לגמרי נראה ככה. חבל, כי ברור שהכוונה טובה".

החטופה ששוחררה נגד התוכנית

כזכור, גם החטופה ששוחררה מיה רגב תקפה את התוכנית השבוע כשכתבה: "איזה פורמט מדהים שממש מתאים לסיטואציה הנוכחית! רבים על אוכל כשיש חטופים שאין להם מה לאכול כבר כמעט שנה, וכמובן כל המשפחות שלא ראו את האבות, האחים, הילדים והאהובים שלהם כל כך הרבה זמן (לא מבחירה כמובן)". לסיום, פנתה לצופי התכנית שנותנים לכך יד: "בחרו למה אתם נותנים רייטינג, למשפחות החטופים או לאח הגדול".