ברקע המגעים המתקדמים לעסקת חטופים נוספת, נערכה אתמול (ג') ישיבת קבינט דרמטית בה בין היתר דנו השרים וראשי מערכת הביטחון בעסקה. בין היתר היה זה ראש המוסד דדי ברנע שהתריע כי לחיילות בשבי "אין זמן". מספר שרים הביעו במהלך הישיבה את דעתם בדבר הצורך בעסקה ואילו השר בן גביר התמיד בסירובו לעסקה המסתמנת.

השרה המשקיפה לחצה על נתניהו, בן גביר איים

בין היתר, הייתה זו השרה גילה גמליאל המשמשת כמשקיפה בדיונים, אחד הקולות הבולטים בעד קידום העסקה ואף אמרה לנתניהו כי העסקה רשומה על שמו וכי עליו לקדמה כמה שיותר מהר תוך שהיא מזכירה את הסכנה המרחפת על החטופים. בן גביר איבד בשלב מסויים את הסבלנות ואיים לעזוב את הישיבה אם השרה גמליאל תמשיך לדבר.

בן גביר, גמליאל ונתניהו: הציטוטים המלאים

השרה גילה גמליאל: "העסקה הזאת היא עסקת נתניהו ורשומה על שמך ואתה צריך ללכת איתה עד הסוף ולא להתייחס לכל האיומים הקואליציוניים מצד בן גביר וסמוטריץ'".

השר בן גביר: "אם היא ממשיכה ככה אני יוצא מהחדר. הגברת משקיפה. הגיע הזמן שתעמיד אותה במקום היא לא מייצגת אפילו את עמדות הליכוד והשיח הזה שהיא מביאה לא מקובל".

ראש הממשלה נתניהו: "גילה תפסיקי. אני לא מתייחס לעניינים פוליטיים. ואם כבר לחץ פוליטי, מהצד השני מאיימים יותר. הדרך של הלחץ הצבאי כנגד החמאס זה מה שיביא בסופו של דבר את הגעת החטופים".

השר בן גביר: "אני מתנגד לעסקה שהיא מופקרת".

השרה גילה גמליאל: "גם ככה אמרת את הדברים בעסקה הקודמת".

השר בן גביר: "אפילו שם צדקתי. תראי כמה חיילים נפלו אחרי. במקום לחסל את החמאס הפסקנו - וזה עלה לנו". בהמשך הוסיף: "יש שם גם גברים".