זה אחר זה, הובאו היום (ד') לקבורה באדמת בארי בני ובנות משפחת בירה, אשר נרצחו בשבעה באוקטובר ונקברו בקבורה זמנית בבית העלמין במושב חוגלה. מהמשפחה הגרעינית נותר בחיים הבן, יהב (20), שהיה מוקף כל מהלך ההלוויה במאות חברי קיבוץ ובמשפחה המורחבת.

[[1185561]]

"לא פשוט לי לעמוד שוב מעל הקברים הפתוחים, אבל אני יכול להגיד שעושה לי טוב לחשוב שהיינו קרובים שוב, אפילו אם רק לרגע. עושה לי טוב לחשוב שראיתם בפעם האחרונה אור שמש, וזכיתם בפעם האחרונה לנסוע את הדרך הביתה. מאז אותו היום גם אני לא חזרתי לקיבוץ, והיום אנחנו עושים את זה יחד כמשפחה. אני חושב עליכם הרבה, אני אוהב אתכם הרבה ואני מתגעגע אליכם הרבה". כך אמר יהב בירה אל מול קברי הוריו, שתי אחיותיו ודודו.

&ab_channel=%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA%D7%9B%D7%99%D7%A4%D7%94

חמישה בני משפחה שנרצחו בבתיהם במתקפת הטרור של חמאס

בני הזוג אורון (54) ויסמין (51) היו הורים מסורים ואוהבים, אוהבי הרפתקאות ורחבי לב, ובנותיהם תאיר (22) הציירת המחוננת והרגישה שכתבה וניגנה ושרה, ותהל (15) שרק התחילה את החיים, הדריכה בתנועת הנוער העובד והלומד והייתה מצחיקה ורצינית מאוד, נרצחו בביתם במתקפת הטרור של החמאס. לצידם הובא למנוחות גם אחיו של אורון, טל בירה (62) שאהב לצלם, אסף שעונים עתיקים וחקר את עולם הקולינריה בבישולים ובמאפים מעשה ידיו, ושנרצח בביתו בקיבוץ באותו היום ממש.

קברה של תאיר בירה ז"ל | צילום: דוברות קיבוץ בארי

"עדיין אחרי תשעה חודשים יש יותר שאלות מאשר תשובות"

בתיה אופיר בירה, אחותם של אורון וטל בירה, אמרה: "עדיין, אחרי תשעה חודשים יש יותר שאלות מאשר תשובות. שאלות שלא יניחו לאף אחד מאיתנו לנוח בשלום לעולם. אנחנו נחכה לתשובות כאן, על האדמה הזו יחד אתכם, ובינתיים חושבים עליכם ועושים ככל שביכולתנו באהבה גדולה להביא אתכם למנוחה נכונה. עד סוף ימינו נלמד לחיות עם שברון הלב, עם החוסר, האובדן הנורא, עם הידיעה עד כמה גבוה ורחוק יכולתם עוד להמריא. אני מבטיחה שנמצא את הדרך לחיים משמעותיים וטובים בתוך הכאב הבלתי ניתן לריפוי, כשזכרון אהבת החיים שלכם והפקת המירב מהם יוביל אותנו ויעמוד מול עינינו".

קברו של אורון בירה | ז"ל צילום: דוברות קיבוץ בארי