הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, החליטה היום (ד') לתת תוקף לתוכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית רמלה להתחדשות בניינית בעיר. התוכנית קודמה בשיתוף המינהלת העירונית להתחדשות ברמלה והיא התוכנית הבניינית הראשונה במחוז מרכז שהוחלט לאשר.

[[1185488]]

"תאפשר להוציא היתרי בניה לחידוש המבנים, בהליך מהיר"

"ההחלטה על הפקדת התוכנית שתחליף את תמ"א 38 ברמלה חשובה בראש ובראשונה לדיירים שגרים כיום במבנים ישנים בעיר" אמר מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר. "התוכנית תאפשר להם להוציא היתרי בניה לחידוש המבנים, בהליך מהיר". במברגר הוסיף כי תוכניות דומות צפויות לעבור אישור בקרוב: "במהלך השנה הקרובה נגיע לשלב של אישור תוכניות עירוניות מחליפות תמ"א 38 בערים נוספות. התוכניות ייעשו ביחד עם הרשויות המקומיות בצורה פרטנית לכל עיר בהתאמה לצרכים הייחודיים שלהן".

אלעזר במברגר | צילום: הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית

התוכנית מאפשרת התחדשות באחד מתוך שלושה מסלולים

התוכנית תאפשר, בשלב הראשון, הוצאת היתרים לטובת התחדשות וחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה בהיקף של עד 1,300 יחידות דיור. במידה ותוכניות מתחמיות לפינוי-בינוי המקודמות כיום בעיר לא יבואו לידי מימוש בעתיד, התוכנית כוללת מנגנון שיאפשר התחדשות של כ-3,700 יח"ד נוספות ברחבי העיר.

התוכנית מאפשרת התחדשות באחד מתוך שלושה מסלולים: הריסה ובניה מחדש, חיזוק ותוספת לבנייה קיימת או חיזוק ומיגון בלבד. התוכנית קובעת את מסלול ההתחדשות של הבניין, בין אם בדרך של חיזוק ותוספת ובין אם בהריסה ובנייה מחדש, ומאפשרת איחוד חלקות ותוספת שטחי מסחר ושטחי ציבור במפלס הקרקע. היא חלה על מבנים קיימים המשמשים למגורים שנבנו לפני 1 בינואר 1985, ואינה חלה על מבנים המיועדים להריסה, מבנים לשימור, וכן מבנים צמודי קרקע.