פרקליטות המדינה הגישה היום (ד' ) לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על הכרעת דינו וגזר דינו של בנצי גופשטיין, אשר הורשע בעבירות הסתה לגזענות ונגזרו עליו 260 שעות לתועלת הציבור.
בהודעת הערעור, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אשרת שהם ועמיחי מרקס מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), נטען כי שגה בית המשפט בכך שלא הרשיע את גופשטיין בעבירות ההסתה לאלימות והסתה למעשה טרור, שיוחסו לו בכתב האישום בשלושה מן האישומים.

"שיבח את מעשה הטבח שביצע ברוך גולדשטיין"

הערעור נסוב בין היתר על השתתפותו של גופשטיין בחתונת שניים מחברי ארגון להב"ה. בחתונה זאת, נראה גופשטיין משלהב את קהל הרוקדים ונשמע שר שיר בו שיבח את מעשה הטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה בעוד רבים מן הרוקדים הניפו סכינים כשהם רעולי פנים. לעמדת הפרקליטות, שגה בית המשפט משראה ברעלות הפנים, בסכינים או בתנועות רובה כמאפיינים "אווירה פורימית", על רקע שירים המשבחים מעשי טבח המוניים או פיצוץ מסגדים כאווירת פורים. גופשטיין, כמורה ומנהיג, הציב דמות רוצח כדמות מופת ומעשה רצח כמעשה של קדושה דתית.

בפרלקיטות מבקשים להחמיר את העונש: "אפשרות ממשית שאמירותיו יביאו לטרור"

משכך, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להתערב בפסק הדין, לקבוע כי גופשטיין הסית לאלימות ולטרור וכי התגבשה אפשרות ממשית שאמירותיו יביאו למעשה אלימות או טרור. בהתאם, מבקשת הפרקליטות להרשיעו בעבירות כתב האישום. בצד הערעור על הכרעת הדין מבקשת הפרקליטות כי עונשו יוחמר באופן ההולם את מעשיו והתואם את מדיניות הענישה הנוהגת.